Close Menu
    What's Hot

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Boeing Dreamliner Crash, Sotilaalliset kärjistykset tummuvat Pariisin ilma -show
    Yleisiä uutisia

    Boeing Dreamliner Crash, Sotilaalliset kärjistykset tummuvat Pariisin ilma -show

    ThomasBy ThomasJune 15, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Vietnam Airlinesin Boeing 787-9: n siviilijärjestelmän lentokone suorittaa lentonäytönsä 51. Pariisin kansainvälisessä ilmakaupassa Le Bourgetissa lähellä Pariisia, Ranskassa. (Kuva: Aviation-Images.com/Universal Images Group Getty Images -sovelluksen kautta)

    Aviation-Images.com | Universal Images -ryhmä | Getty -kuvat

    Kelly Ortbergin ensimmäinen Pariisin lentoesitys Boeing Toimitusjohtajan asetettiin olevan suhteellisen hyvä.

    Elokuussa alkaneen johtajuutensa aikana yritys on edistynyt edistyneiden 737 Max-suihkukoneidensa tuotannon lisäämisessä, uusien lentokoneiden kassatuottojen tuottamisessa ja osoittaa, että se kääntää kulman sarjasta valmistus- ja turvallisuuskriisejä ja vuosien kadonneita maata kilpailevalle Airbusille. Osakkeet ovat nousseet yli 13% tänä vuonna, ylittäen S&P 500.

    Mutta Air India -lennon kaatumisen jälkeen torstaina merkitsemällä Boeing Dreamlinerin ensimmäistä kohtalokasta ilmakatastrofia, Ortberg peruutti suunnitelmat mennä sunnuntaina alkavaan massiiviseen lentoesitykseen.

    Kauppatapahtuma on suuri arvonta teollisuudelle, ja sitä pidetään joka toinen vuosi, vuorotellen Farnboroughin lentonäyttelyn kanssa Yhdistyneessä kuningaskunnassa Boeingissa, Airbusissa ja muissa ilmailualan jättiläisissä isännöivät samppanjajuhlia, pitävät räikeitä kaupan allekirjoitusseremonioita, joissa on mallikoneiden reunustavat uudet ilma-alukset, jotka ovat äärimmäisten ohjeiden kanssa katsojia.

    “Kun teollisuutemme valmistautuu aloittamaan Pariisin lentoesityksen, Stephanie ja minä olemme molemmat peruuttaneet osallistumisen suunnitelmiin, jotta voimme olla tiimimme kanssa ja keskittyä asiakkaamme ja tutkimukseen”, Ortberg sanoi työntekijöille myöhään torstaina viitaten Boeing Commercial Airplanesin toimitusjohtaja Stephanie Pope.

    Kaikki paitsi yksi 242 Air India Flight 171 -laivalla 171 -laivalla kuoli, kun yli 11-vuotias Boeing 787-8 Dreamliner, joka suuntautui Lontooseen paisuttavan päivän aikana, kaatui lääketieteen opiskelijoiden ruokasalin sekuntien jälkeen Ahmedabadista Länsi-Intiassa. Ainoa selviytyjä oli Intiassa syntynyt Ison-Britannian kansallinen istuimella 11a.

    Kaatumisen syytä ei tiedetä, ja sen määrittäminen vie viikkoja tai kuukausia. Kysymykset keskittyvät siihen, kuinka kone niin nopeasti ja tasaisesti katosi korkeus, näyttää liukuvan tulipallo -onnettomuuteen. Ohjaamon ääni- ja tietotallentimet, jotka tunnetaan nimellä “Black Boxes”, toimittavat avaintiedot.

    Palomiehet pyrkivät sammuttamaan tulipalon alueelle, jossa Air India Boeing 787 Dreamliner -kone kaatui Ahmedabadissa, Intiassa 12. kesäkuuta 2025.

    Amit Dave | Reuters

    “On tärkeää, että emme spekuloi onnettomuudesta ja anna tutkijoiden tehdä työnsä”, Ortberg kirjoitti.

    Lentokoneen moottorin valmistaja, GE Aerospacesanoi, että se lykkää tiistaina suunniteltua sijoittajapäivää.

    Sotilaallinen konflikti

    Kaatuminen ei ole ainoa ulkopuolinen tekijä, joka muuttaa kokoontumista Pariisissa.

    Hieman ennen Pariisin ilmanäyttelyn alkamista Israel käynnisti yön yli ohjuslakot Iranissa. Tuntia myöhemmin Iran käynnisti droneja kohti Israelin aluetta. Lentoyhtiöt peruuttivat lennot, joissa lentokoneet siirtävät tai palautuvat kohteisiinsa, kun taas sadat muut hameivat ilmatilaa.

    Kehittyvät jännitteet tekevät sotilaallisia budjetteja ja käyttävät entistä suuremman painopisteen ilmaesitykseen, mutta ne herättävät myös huolenaiheita siitä, kuinka konfliktit ja geopoliitiset jännitteet voivat vaikuttaa kaupallisen lentomatkan kysyntään.

    Ohjelma jatkuu

    Huolimatta kaatumisesta ja muista ulkoisista huolenaiheista, Boeing, Airbus ja Narkari odotetaan lukivan satoja lentokoneiden tilauksia. Odotusajat suosituille uusille ilma -alusmallille joutuvat jo seuraavan vuosikymmenen aikana kysynnän kanssa edelleen vahva.

    Boeing -ennuste lauantaina, että maailma tarvitsee 43 600 kaupallista lentokonetta seuraavien kahden vuosikymmenen aikana, kehittyvien markkinoiden kasvaessa kasvua. Se odottaa, että nämä markkinat ovat yli puolet maailman laivastosta vuonna 2044, kun se viime vuonna oli 40%.

    Kuinka Airbus veti Boeingin eteenpäin

    Jotkut tilausmerkinnöistä voivat tulla aiemmin julkistamattomilta asiakkailta, vaikka linjalla on monia uusia tilauksia, ilmailun analyytikot sanovat.

    Jatkuvat kysymykset, kuten koulutettujen työntekijöiden puute, ovat viivästyttäneet uusien lentokoneiden toimituksia, kun taas jälleen kerran, uudelleen tariffit ovat herättäneet huolta kalliimmista lentokoneista ja komponenteista.

    Hinnoittelu on myös vahvistanut. Uusi Airbus A321neo oli menossa 65 miljoonaan dollariin huhtikuun lopusta lähtien, kun se oli 58 miljoonaa dollaria vuoden 2023 alussa, kun taas uusi Boeing 737 Max 8 maksoi noin 55,5 miljoonaa dollaria huhtikuussa, kun taas vuoden 2023 alkupuolella oli noin 55,5 miljoonaa dollaria, mukaan lukien 50,25 miljoonaa dollaria.

    Kun lentokoneet ovat edelleen vähän, vuokrasopimukset nousevat myös vanhemmille lentokoneille lentoyhtiöille, jotka eivät halua tehdä miljoonan dollarin lentokoneiden ostoja etukäteen tai jotka saattavat tarvita niitä lyhyempiä ajanjaksoja. 12-vuotias Boeing 737 maksaa 241 000 dollaria kuukaudessa vuokrattavana huhtikuun loppuun mennessä, mikä on lähes 42% enemmän kuin kaksi vuotta aikaisemmin, ja saman ikäisen Airbus A320 oli 239 000 dollaria kuukaudessa, mikä on 50%: n voitto, IBA Insightin, toisen ilmailutietoyrityksen, mukaan 50%.

    Tilaukset: Kuinka monta ja kuka ostaa?

    Yhdistyneessä kuningaskunnassa sijaitsevat IBA: n ennustetut valmistajat näkivät 700–800 kaupallista lentokoneiden tilausta Pariisin näyttelyn aikana.

    Asiakkaat voisivat sisältää Etiopian Airlines ja Puolan kantolaukku, samoin kuin Vietnam Airlines, AirAsia, Royal Air Maroc, Etihad ja Saudi -Arabian kantaja Riadh, sanoi Ishka.

    “Suuri asia Kiinasta on väistämätöntä joskus korvaamisesta, ellei kasvusyistä”, Ishka sanoi viime viikolla tehdyssä muistiossa.

    Air India, jonka Ishka oli aikaisemmin lueteltu potentiaalisena asiakkaana, ei enää odotettu ostavan uusia lentokoneita, jotka annetaan viime viikon tragedialle.

    Lue lisää CNBC Airline News

    Suurten suihkukoneiden paluu

    Lentokoneiden asiakkaat kasvavat suuremmiksi, kun kansainvälinen matka jatkaa rahaa.

    “Aikaisemmin kyse oli yhden käyntimen tilauksista”, kertoi Aerospace Consulting Firm -yrityksen toimitusjohtaja Richard Aboulafia. Nyt “kaikki varaavat nämä hirviön kaksoiskäytävän tilaukset kansainväliselle liikenteelle.”

    Hän sanoi, että suuret kansainväliset lentoyhtiöt, kuten Turkish Airlines, Persianlahden lentoliikenteen harjoittajat ja muut ovat laajentuneet viime vuosina, kilpaillessaan maailmanlaajuisemmista matkustajista “viipaloimalla pizzaa pienempiin kappaleisiin”.

    Koska tilaukset asetetaan vuosia etukäteen, Aboulafia sanoi, että hän ei odota suurta vaikutusta kysyntään onnettomuuden takia, vaikka jotkut saattavat pidättää näyttelyn aikana.

    “Se on kauhea tragedia. Se ei tee kenenkään elämää helpompaa”, hän sanoi. “En vain usko, että nyt tiedämme, että sillä on mitään tekemistä lentokoneen suunnittelun tai rakennuksen kanssa. Se ei varmasti näytä siltä.”

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleJulkisten varojen käyttäminen yleisön manipulointiin ei ole politiikkaa – se on propaganda
    Next Article Laukkuhaut eivät ratkaise kouluväkivaltaa Ranskassa, Unionist sanoo kohtalokkaan puukotuksen jälkeen
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    October 16, 2025

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    October 16, 2025

    Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    Trending Posts
    Recent
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta
    • Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta
    • Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri
    • Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.