Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Bezos-tuella näkymättömillä sähköajoneuvojen tuotantolaitoksilla
    Autos

    Bezos-tuella näkymättömillä sähköajoneuvojen tuotantolaitoksilla

    ThomasBy ThomasJune 7, 2025No Comments7 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Liuskekiviautojen sähköajoneuvot beetatuotantolaitoksessa, käynnistys Orio Lake, Michigan.

    Liuskekivi automaattinen

    Lake Orion, Michigan – Detroitin esikaupungin nöyrässä toimittajapuistossa, tuetulla sähköajoneuvolla Amazon Perustaja Jeff Bezos rakentaa toivoa, joka on Yhdysvaltojen viimeisin automaatti.

    Laitos on täynnä kymmeniä prototyyppejä, kaatuneita ajoneuvoja, paksuja ajoneuvojen luurankoja, joissa on johtimia, ja mikä tärkeintä, yritys on rakentanut sähköajoneuvoja startup -liuskekiviautolle joulukuusta lähtien.

    Liuskekivi on käytössä tässä paikassa – kivi valtavasta Yleiset moottorit Kokoonpanolaitos – valmistaa yli 70 ajoneuvoa, joita käytetään sisäiseen testaukseen, sertifiointiin ja yritys valmistautuu valmistamaan ja myymään ajoneuvoja Yhdysvalloissa.

    Beetaviivalla on noin tusina merkittyä radioasemaa oville, takaluukku- ja etupäille, ja nämä paikat sijaitsevat roskakorissa tai puun ja teräsosien pinta -aloilla.

    Henkilökunta liikkuu edestakaisin kappaleiden, kuten Whitney Houstonin “Save my Love for You”, ja kappaleiden, kuten Pat Benatarin “Love Is Batherfield”, välillä.

    Käytetyt käsintehtyjä ajoneuvoja paljastetaan, kaksipaikkainen kaksiovinen sähköinen poiminta, jotka voidaan muuntaa myös erilaisiksi vartalotyyliin maastoautoiksi, kuten viiden paikkaiseksi tosiasiaksi tai Jeep Wrangleriksi, joka muuttuu Jeepiksi.

    Liuskekivi -auto -työntekijä tuli startupin “beeta” -teollisuuslaitokseen 16. toukokuuta Orion Townshipissa, Michiganissa.

    Michael Wayland / CNBC

    Näihin ajoneuvoihin on injektoitu vääriä komposiittien ulkopuolisia, kampiikkunoita, ei viihdejärjestelmää ja omaa valintaasi. Suunnitelma on jokaiselle autolle ennen kuin lisäät muita ominaisuuksia tai erilaisia ​​kansia/toppeja monimutkaisuuden vähentämiseksi.

    Yhteys- ja kohtuuhintaisuusongelmien lisääntyessä autojen johtajat ovat kiertäneet ajatusta tällaisista modulaarisista, kehrättyistä ajoneuvoista, mutta toistaiseksi haasteet ovat ylittäneet mahdolliset mahdollisuudet tai yritykset ovat pyrkineet alentamaan hintoja.

    Slate uskoo, että tilanteissa, joissa muut epäonnistuvat yksinkertaistamalla valmistusta ja vähentämällä kustannuksia, se voi menestyä – kaksi aluetta, joilla muut EV -startupit epäonnistuvat viime vuosina.

    “Tämä on erilainen”, autoveteraani ja tekniikan johtaja Eric Keippiper kertoi CNBC: lle vieraillessaan yrityksen valmistuslaitoksessa. “Olemme ottaneet huomioon vastakkain, vain määritelty, ja itse asiassa rakentamme kokonaan uutta tuoteryhmää.”

    Liuskekivi jätti “varkaintilaansa” paljastamalla ensimmäisen autonsa (useita kaksiovisia sähkökuorma-autoja ja muokattua maastoautoa) huhtikuun lopulla. Toimituksen odotetaan alkavan ensi vuoden loppuun mennessä. Se rakentaa täydellisen tuotantolaitoksen entiselle painotalosta Varsovassa, Indianassa, missä sen odotetaan mahtuvan jopa 150 000 ajoneuvoa vuodessa.

    Jopa vakiintuneille autovalmistajille, se on vaikea aikataulu, puhumattakaan uusista startup -yrityksistä, jotka rakentavat toimitusketjuja, tuotantoprosesseja ja työvoimaa. Pienten tilojen käsin rakennetut ajoneuvot ovat yksi asia. Niistä massatuotanto on toinen.

    “Meillä on erittäin vankka suunnitelma ja pyrimme saavuttamaan tämän suunnitelman”, Slate -toimitusjohtaja Chris Barman kertoi CNBC: lle. “Se ei tarkoita, että noudatamme suunnitelmaa tarkasti. Kun erilaiset tiedot tulevat, meidän on tehtävä napa, mutta ymmärrämme, mitä aiomme tehdä ja lopulta saavuttaa ajoneuvon tavoitteen, joka täyttää kaikki vaatimuksemme.”

    Kiviauto.

    Kohteliaisuus: liuskekiviauto

    Slate paljasti nimeämättömän ajoneuvonsa (yritys käski asiakkaita nimeämään sen itse) houkutellakseen yli 100 000 dollaria varauksia ja vaatii 50 dollarin talletuksen. Muille yrityksille ajoneuvovarausten todellinen myyntimäärä ei kuitenkaan ole selvästi riittämätön.

    Yhtiö ilmoitti tekevänsä C -sarjan rahoitusta kerääessään 700 miljoonaa dollaria kahdella ensimmäisellä kierroksellaan. TechCrunch ilmoitti ensin 2023 -sarjan A -kierroksesta, joka keräsi 111 miljoonaa dollaria 16 sijoittajalta, mukaan lukien Bezos.

    Muut sähköajoneuvojen käynnistykset tarvitsevat enemmän rahaa ja räjähtivät nopeasti miljardeja dollareita yrittäen laittaa ajoneuvoja tuotantoon. Ajoneuvojen suunnittelun ja tuotannon vuoksi Slater uskoo kuitenkin, että pääoma ja tuotanto voivat olla paljon vähemmän.

    “Rakennamme kohtuuhintaisia ​​ajoneuvoja, jotka on jo pitkään luvattu, mutta joita ei koskaan toimitettu”, Balmain sanoi 24. huhtikuuta debyyttinsä aikana. “Mutta on käänne, joka on ajoneuvot, joita ihmiset todella rakastavat ja ovat ylpeitä siitä.”

    Yhtiö kieltäytyi keskustelemasta tulevaisuuden tavoitteista, kuten myynnistä ja kannattavuudesta sekä odotettavissa olevista pääomavaatimuksista sen lisäksi, että se aikoo sijoittaa satoja miljoonia dollareita Indianan laitoksiin.

    “Tyhjä lauta”

    Barman ja keipper – veteraanit Tähti Entinen Fiat Chrysler ja muut – tapasivat ajoneuvon ja liuskekiven liiketoimintasuunnitelman noin kolme vuotta sitten, startupin ensimmäiset työntekijät.

    “Se alkoi tyhjällä liuskekivillä”, Kaper sanoi. “Istuin toimitusjohtajan kanssa 5. heinäkuuta 2022 ja katselin tyhjää taulua ja täytin sen. Sanoin:” Tämä on suunnitelma. Tehdään se. “”

    Chris Barman, Slate Auton toimitusjohtaja.

    Kohteliaisuus: liuskekivi

    Ilmestyskirjan aikana yritys sijoitti itsensä ja ajoneuvon “autona, joka on pohjimmiltaan yksinkertainen, edullinen ja pohjimmiltaan henkilökohtainen”.

    Ajoneuvon tavoitehinta alkaa alle 20 000 dollaria ja enintään 7500 eV -luotto on 7500 dollaria, joka sisältää monia “hyllyjen osia” -osat vähentäen kustannuksia. Sen rungossa on myös valettujen komposiittien yksinoikeus teräksen tai alumiinin sijasta, mikä vähentää kustannuksia ja painoa.

    Siinä ei ole “yhteyksiä”, kuten modeemi tai iso näyttö, vain pieni kuljettajatieto -näyttö. Keskeisen viihdejärjestelmän sijasta kuljettajat voivat käyttää omia laitteitaan, kuten älypuhelimia tai tabletteja, navigointia ja musiikkia varten. Kaiuttimet ovat myös valinnaisia.

    Liuskekiviajoneuvon ulkonäköä ei myöskään maalata. Yhtiö ilmoitti, että se on suunniteltu huolellisesti käärittynä vinyylikalvoon, mikä eliminoi kalliiden maalikauppojen tarpeen, joka on valtava sijoitus autovalmistajiin.

    Yrityksen perusta on antaa kuluttajille mahdollisuus korvata ajoneuvonsa helposti tai lisätä mitä haluaa ostaa purkamalla tai lisäämällä pultteja. Yhtiö aikoo tarjota joitain palveluita, kuten ajoneuvojen pakkauksia, mutta asiakkaiden ei tarvitse tehdä näitä asioita liuskekivin kautta ja voivat ostaa lisäosia myöhemmin.

    Slate sanoo ajoneuvon – noin kaksi ovea pitkä Ford Bronco – sisältää vain noin 2500 osaa, mukaan lukien 500 – 700 “lopullista tuotetta” tai osia, jotka on koottu. Sitä vastoin muilla kilpailijoilla on liuskekiviarviot 2500 lopputuloksen osasta ja tuhansia kiinteitä osia.

    “Pohjimmiltaan ei ole uutta tekniikkaa, koska tekniikka maksaa rahaa kehittämiseen”, sanoi Jamie Standring, joka on seisonut beetakokoonpanolinjalla Karma Automotiven ja Stellatis/Fiat Chryslerin kanssa.

    Alkuperäinen idea oli saada ajoneuvon runko pitää kaikki pulteille – melkein kuin erektiosarja – eliminoimalla koko vartalokaupan tarve, kuten se yritti olla käyttämättä maalikauppaa. Mutta puutteet lopulta ylittävät edut, hän sanoi.

    Liuskekivi -kuorma -autojen odotetaan toimittavan vakiona 52,7 kWh akun, arvioidun alueen ollessa noin 150 mailia tai 84,3 kWh -paketti, jonka tavoitealue on 240 mailia. Yrityksen mukaan sen akuntoimittaja on jo SK. Sen huippunopeus on vain 90 mailia tunnissa.

    “Olen ylpeä heidän todellisesta ajattelustaan ​​kuinka työskennellä laatikosta”, Baman sanoi. “Meillä on pakkaus, toimimme laihalla tavalla, mutta haluamme antaa ihmisille paljon vaihtoehtoja.”

    Esteitä on edelleen suuria

    Mutta enemmän kuluttajien valintoja tarkoittaa monimutkaisempaa.

    Yrityksen verkkosivustolla on 11 luokkaa asiakkaan räätälöintiä varten, yhteensä 160 vaihtoehtoa, lukuun ottamatta muokattavia ulkovärejä pakkaamiseen. Se on paljon vaihtoehtoja – kymmenistä tarroista valaistukseen, ääneen, renkaisiin ja pyöriin – asiakkaiden valitsemiseksi ja yrityksen varastoimiseksi ja tarjoamiseksi.

    Liuskekiven johtajat sanovat, että räätälöinnin tarkoituksena on antaa asiakkaille mahdollisuuden valmistaa omat ajoneuvonsa ja päivittää helposti tai muuttaa tarvittaessa, mutta automaattiset analyytikot näkevät sen yhtenä monista mahdollisista ongelma -alueista.

    Liuskekivi paljastuu automaattisesti.

    Kohteliaisuus: liuskekivi

    Perinteisten startup-haasteiden, kuten pääoman, kannattavuuden ja laajentumisen, lisäksi muita esteitä ovat: kaksiovisten ajoneuvojen rajoitetut markkinat, sähköajoneuvojen hidas käyttöönotto ja hidas sääntelyn epävarmuus liittovaltion verohyvitysten suhteen, kun taas Slate riippuu ajoneuvojen kohtuuhintaisuudesta.

    “Heillä on mielenkiintoinen idea”, sanoi Standard & Poor’sin Global Mobility Automaattisen älykkyyden varajohtaja Stephanie Brinley. “Kysymys kuuluu, kuinka moni ihminen todella haluaa tehdä paljon asioita itse ja kuinka suuri on säädettävät markkinat?”

    Kahden oven tavanomaisten ohjaamoiden, kuten Slate’s First Car (SLAKE), oli vain 90 400 rekisteröintiä vuonna 2024. Vertailun vuoksi yli 2,5 miljoonaa rekisteröityä neliovista matkustaja-kuorma-autoja.

    Brinley, joka osallistui Slate’n paljastamiseen Kaliforniassa, kertoi, että jos yritys haluaa pysyä kestävänä, sen on laajennettava kokoonpanoaan nelioviseen malleihin, joita alusta näyttää pystyvän tarjoamaan tukea sekä muita ajoneuvoja tulevaisuudessa.

    “Kuten kaikki muut startup -yritykset aiemmin, ensimmäinen tuote ei määritetä heidän kestävää kehitystä ensimmäisen kuuden kuukauden aikana”, Brinley sanoi. “Ensimmäinen tuote laittaa sinut vain ovelle.”

    Kourallinen autoteollisuuden startup -yrityksiä, kuten Lordstown Motors, Electric Last Mile Solutions, Fisker, Canoo ja Nikola, tekivät siitä kaikki tuotannon kaikissa muodoissaan, mutta meni konkurssiin. Vielä parempia aktivoituja EV -startup -yrityksiä, esim. Riviauto ja Raittiinen ryhmä Jatkuvasti varojen kerääminen loppujen saavuttamiseksi.

    Teollisuuden sisäpiiriläiset ovat myös herättäneet huolta liuskekiviajoneuvojen kohtuuhintaisuudesta, joka voidaan asentaa ja poistaa pulttien avulla.

    Kiviautojen sisustus.

    Kohteliaisuus: liuskekiviauto

    “Mielestäni se on erittäin mielenkiintoista. Sen taustalla oleva idea, olemme puhuneet siitä ideasta miljoona kertaa”, Stanttis Ram Truck -brändin toimitusjohtaja Tim Kuniskis sanoi äskettäin, kun häneltä kysyttiin liuskekivistä. “Nyt, mikä todella käy kauppaa markkinoilla … Kun ihmiset alkavat valita ne, se ei ole 20 000 dollaria. Se tulee olemaan 35 000 dollaria, ja siihen mennessä, kun saat 35 000 dollaria, olet puolivälissä.”

    Slater ei ole vielä ilmoittanut hinnoittelua tai tarkkaa ajoneuvon hinnoittelua presidentti Donald Trumpin nojalla vaarassa olevan liittovaltion verohyvityksen nojalla.

    “Liuskekivi on esimerkki siitä, miksi se on syy ja vaikeus tehdä halpoja sähköautoja”, kertoi ISeeCars.com -yrityksen vanhempi autoanalyytikko Karl Brauer. “He tuottavat sähköautoa, jolla on vain kaksi paikkaa, 140 mailin etäisyys, manuaaliset ikkunat, kosketusnäyttöön, ja se on edelleen 27 500 dollaria … minulle se ei ole tuolloin kilpailukykyinen ajoneuvo.”

    Brauer sanoi, että kyseisen hinnan lähellä on myös muita sähköautoja, samoin kuin pienempiä noutoja, kuten Ford Maverick Hybrid, joilla on enemmän ominaisuuksia ostaa kuluttajia.

    Sekä Brauer että Brinley on kunnioitettu kokeilemaan jotain uutta ja yrittäessään ratkaista kohtuuhintaisuusongelmia, mutta jopa tyhjästä liuskekivistä alkaen autoteollisuus ei ole helppo kiireinen.

    “Se on modulaarista. Se on siistiä. Se on erittäin fiksu idea”, Brinley sanoi. “Minulle kysymys tulee siihen, kuinka moni ihminen haluaa tehdä tämän? Saamme selville, mutta en tiedä, että se on niin korkea kuin he ajattelevat.”

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleSijoita puolustukseen nyt tai aloita venäjän oppiminen myöhemmin – Naton pääsihteeri
    Next Article Miksi on vielä vaikeampaa päästä lentokentän oleskelutiloihin nyt
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    July 21, 2025

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    July 21, 2025

    Elon Musk

    July 18, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.