Farnborough International Airshow (FIA) 2018 Farnboroughissa, Iso-Britanniassa, Embraer SA E190-E2 -matkustajalentokoneessa on tiistaina 17. heinäkuuta 2018.
Bloomberg | Bloomberg | Getty -kuvat
Brasilian lentokoneen valmistaja Narkari on laskeutunut ensimmäisen Yhdysvaltain myynninsä tehokkaasta, mutta hitaasti myytävästä E2-suihkukoneesta 50-tasolla Startup Carrier Avelo Airlines -yritykseltä.
Avelo aloitti lentämisen ensimmäisen kerran huhtikuussa 2021 käytettyjen kanssa Boeing 737S, mutta on kamppaillut ja äskettäin poistunut joukosta kaupunkeja länsirannikolla. Se on kääntynyt myös Yhdysvaltojen maahanmuutto- ja tullien valvontaan lentämiseen, joka on herättänyt mielenosoituksia, mielenosoituksia ja takausta joidenkin poliitikkojen kautta.
Epäselitön lentoyhtiö keskittyy pienempiin kaupunkeihin, ja se on suuri toimenpide Connecticutista. Avelo ilmoitti maanantaina toimittamatta lukua tai sijoittajaa voittaneensa “suurimman sijoituksen” operaattorin käynnistämisen jälkeen ja sanoi, että rahaa käytetään kasvattamaan ja parantamaan asiakaskokemusta. Uudet Embraer -suihkukoneet, joiden on tarkoitus alkaa saapua vuoden 2027 ensimmäisellä puoliskolla, edustavat Avelolle suurta kasvua, jolla on nyt vain 22 Boeing -lentokonetta, sen verkkosivuston mukaan.
Avelo sanoi, että 50 E195-E2-lentokoneen tilaus, jossa on vaihtoehtoja 50: lle, auttaa sitä nykyaikaistamaan laivastonsa. Lentoyhtiö vedonlyönti on, että lentokoneiden kaksi kerrallaan istumakokoonpanot ja hiljaisemmat mökit verrattuna vanhempiin suihkukoneisiin on osuma asiakkaiden kanssa.
Kun taas Yhdysvaltain majuri lentokoneiden valmistaja kääpiö Boeing Ja kilpaileva Airbus, Embraer tunnetaan rakentavan alueellisia suihkukoneita, joihin lentoyhtiöt luottavat tuhansille lennoille päivässä lyhyemmille reiteille tai pienille kaupunkeille. Se on myös ollut vakaasti kannattavaa kahden vuoden ajan, kun taas Boeing, joka päättyi yli 4 miljardin dollarin sitoutumiseen Embraerin kanssa, kun se käsitteli useita kriisejä, on kamppaillut.
Vahvasta pohjastaan huolimatta Embaerin uudempi, polttoainetaloudellisemmat E2-suihkukoneet ovat ylittäneet samankokoiset lentokoneet, kuten Airbus A220 -perhe.
E195-E2, kyseisen perheen suurin, voi istua 132 ihmistä yhden luokan hytissä, jossa on 31 tuuman istuimen sävelkorkeus (mitataan etäisyydestä yhdestä istuimesta sen takana) tai 120 ihmistä kolmen luokan hytissä.
“Ilma -aluksen poikkeuksellinen suorituskyky, koko ja tehokkuus tekevät siitä täydellisen valinnan aikataulun mukaisen palveluverkostomme tulevaisuuden kasvuun”, sanoi Avelon toimitusjohtaja Andrew Levy, entinen United Airlines CFO, lehdistötiedotteessa.
Lentoyhtiön käytetty boeings voi paikantaa jopa 189 matkustajaa, mutta liian suuri kapasiteetti voi ajaa hintoja. Esimerkiksi kamppaileva budjettikantaja Spirit Airlines luettelee Airbus A321neos, 229 paikkaa.
Yksi haaste pienempien lentoyhtiöiden kanssa on se, että “suuret yhtiöt pitävät niitä laivaston komplikaationa”, kertoi teollisuuskonsultointiyrityksen Aerodynaamic Advisory -yrityksen toimitusjohtaja Richard Aboulafia, koska heidän olisi harjoiteltava lentäjiä, hankkimaan simulaattoreita ja asetettava muut kustannukset lisäämään heidän kokoonpanojaan.
“E2: lla on loistava taloustiede, mutta lentoyhtiöillä on irrationaalinen pakkomielle, jota he eivät tarvitse”, Aboulafia sanoi.
Avelon tilauksen arvo on 4,4 miljardia dollaria listahintoihin, lentoyhtiö sanoi, mutta se on ennen tavanomaista alennuksia. Hitaammin myytyjä lentokoneita tai suuria tilauksia on usein merkittäviä hinnanalennuksia.