Close Menu
    What's Hot

    Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Trump ajaa 15-20%: n tariffit Euroopan unionissa: FT

    Irlannin viskistä italialaiseen juustoon, Yhdysvaltain tariffit helistävät EU: n viejiä

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Autonvalmistajat harkitsevat Saksan tehtaiden sulkemista, ammattiliitot vastustavat
    Autos

    Autonvalmistajat harkitsevat Saksan tehtaiden sulkemista, ammattiliitot vastustavat

    ThomasBy ThomasSeptember 25, 2024No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin (VW) työntekijät protestoivat 4.9.2024 yhtiön yhtiökokouksen alussa Pohjois-Saksassa Wolfsburgissa.

    Moritz Frankenberg AFP |

    VolkswagenYhtiön johto tapasi keskiviikkona työntekijöiden kanssa kasvokkain ja hahmotteli tarvetta “jaettuun vastuuseen” kriisin koettelevan saksalaisen autojättiläisen kääntämiseksi.

    Välienselvittely tapahtui pian sen jälkeen, kun autonvalmistaja ilmoitti, ettei se enää sulje pois tehtaiden sulkemista kotimaassaan Saksassa – askel, jota aiemmin pidettiin mahdottomaksi.

    CNBC:n mukaan Getty Imagesin julkaisemissa kuvissa työntekijät protestoivat yhtiön mahdollisia suunnitelmia vastaan ​​kaupungintalolla, heiluttivat ammattiliittojen lippuja ja kylttejä, joissa kerrottiin, etteivät he olleet heidän syytään ja kehottivat johtajia tekemään “vihdoinkin hyvää työtä”.

    Volkswagen-konsernin toimitusjohtaja Oliver Blume sanoi keskiviikkona, että yhtiön nykyinen tilanne “vaikutti meihin kaikkiin emotionaalisesti, myös minuun henkilökohtaisesti”.

    Bloom sanoi, että autoteollisuus on kokenut “valtavia muutoksia” viime vuosina.

    “Yhdessä ryhdymme asianmukaisiin toimiin parantaaksemme voittoja. Viemme Volkswagenin takaisin sinne, missä brändi kuuluu – tämä on meidän kaikkien vastuulla”, hän lisäsi.

    Valkoinen ja sininen Volkswagen-logo seisoo merkkitornin katolla Volkswagenin tehtaalla Wolfsburgissa.

    Image Alliance |. Getty Images

    Kommenttien mukaan Volkswagen-konsernin talousjohtaja ja operatiivinen johtaja Arno Antlitz kertoi työntekijöille: “Olemme käyttäneet brändiin jonkin aikaa enemmän rahaa kuin olemme ansainneet. Pitkällä aikavälillä tämä ei ole hyvä.

    Vuotuinen automyynti Euroopassa on pienempi kuin ennen Covid-19-pandemiaa ja pysyy alemmalla tasolla perustason alapuolella, Antlitz selitti. Hän sanoi, että tulevaisuudessa autokaupan odotetaan olevan Euroopan markkinoilla noin 2 miljoonaa vähemmän kuin ennen epidemiaa.

    Antlitz arvioi, että Volkswagenin osuus Euroopan markkinoista on noin neljännes, mikä tarkoittaa, että yhtiö myy 500 000 autoa vuodessa vähemmän kuin sen kaksi tehdasta yhteensä tyypillisesti myyvät.

    Thorsten Groeger (vasemmalla), Ala-Saksin ja Saksi-Anhaltin, Saksan metallityöläisten ammattiliiton IG Metall (vasemmalla) johtaja General Trade Unionin ja saksalaisen autonvalmistajan Volkswagenin (VW) konsernityökomitean kanssa poseeraa Daniela Cavallo. valokuvaa varten yhtiön yhtiökokouksen alussa 4.9.2024 Wolfsburgissa, Pohjois-Saksassa.

    Moritz Frankenberg AFP |

    Volkswagen sanoi maanantaina uskovansa, että vuodesta 1994 lähtien voimassa ollut työsuojelusopimus, joka suojaa Saksan työvoimaa vuoteen 2029 asti, saattaa joutua irtisanomaan.

    Tiistaina spekulaatiot Volkswagenin Osnabrückin ja Dresdenin tehtaiden sulkemisesta Ala-Saksin osavaltiossa lisääntyivät tiistaina.

    “Erityisesti Saksan tehtaiden kustannustehokkuuden parantaminen on yhteinen vastuu. Meidän on lisättävä tuottavuutta ja alennettava kustannuksia”, Antlitz sanoi. “Meillä on vielä vuosi, ehkä kaksi vuotta aikaa kääntää asiat toisinpäin. Mutta meidän on käytettävä se aika.”

    ”Kaikki on vaakalaudalla”

    Volkswagenin työneuvosto, joka koostuu työntekijöiden etuja yrityksen sisällä edustavista työntekijöistä, ja Saksan tärkein teollisuusliitto IG Metall ovat arvostelleet suunnitelmaa voimakkaasti.

    Volkswagenin ammattiliiton pääedustaja Daniela Cavallo sanoi keskiviikkona pitämässään puheessa, että autonvalmistajan johdon ehdottama vastaus oli “enemmän kuin sääli. Se on konkurssin julistaminen”.

    “Lyhyesti sanottuna: kaikki on vaarassa”, Cavallo sanoi puhuessaan yrityksen Wolfsburgin tehtaan työntekijöille.

    CNBC:n käännöksen mukaan Cavallo sanoi: “Mitä ratkaisuja voit keksiä? Sulje tehdas? Irtisanoudu toiminnallisista syistä? Leikkaa palkkoja? Tällainen ajatus on hyväksyttävä vain yhdessä tilanteessa! Ja se on, jos koko liiketoimintamalli kuolee. Jos näin on.

    Cavallo kehotti Volkswagenin johtoa esittämään suunnitelmia, jotka eivät sisältäneet Saksan tehtaiden sulkemista.

    4.9.2024 saksalaisen autovalmistajan Volkswagenin (VW) työntekijät odottivat yhtiön yhtiökokousta, joka pidetään Wolfsburgissa, Pohjois-Saksassa.

    Moritz Frankenberg AFP |

    Saksalaismedia lainasi aiemmin Cavallon sanoneen, että hän toivoi, että keskiviikon kaupungintalo olisi täynnä ja työntekijät voisivat ilmaista tyytymättömyytensä selkeästi ja äänekkäästi.

    Volkswagenin osake laski tilapäisesti 1,2 % keskiviikkona. Yhtiön osakkeet ovat pudonneet yli kolmanneksen viimeisen viiden vuoden aikana.

    Taantuma tulee, kun autonvalmistaja kohtaa vaikean taloudellisen ympäristön ja uusien kilpailijoiden tulvan Euroopassa, kun se yrittää selviytyä siirtymisestä sähköajoneuvoihin.

    Toimitusjohtaja Bloom nähdään “enemmän sisäpiiriläisenä”

    Philippe Houchois, Jefferiesin globaalin autoteollisuuden johtaja, kertoi CNBC:n “Squawk Box Europelle” maanantaina, että Volkswagenin toimitusjohtaja Oliver Blume yrittää lieventää mahdollisen suunnitelman vastustusta.

    “Bloom on erilainen kuin edeltäjänsä. Hän on luultavasti enemmän sisäpiiriläinen ja hän aikoo nähdä, missä määrin hän voi muuttaa yleisön vastustusta ja mukautua yleisöön”, hän sanoi.

    Hochos sanoi myös, että viime päivien kommenttien perusteella erot VW:n johdon ja työntekijöiden edustajien välillä peruskysymyksissä eivät välttämättä ole kovin suuria.

    Ekonomisti: Volkswagenin tuotantolaitokset Kiinassa

    “Kysymys on, kuinka he pääsevät sopimukseen tai toimivat yhdessä, mutta molemmat osapuolet näyttävät ymmärtävän lopputuloksen”, hän sanoi.

    Volkswagenin taustalla olevat ongelmat tulevat vaikeana aikana koko Saksan taloudelle ja maan autoteollisuudelle, joka kohtaa monia haasteita.

    Saksan liittokansleri Olaf Scholz on puhunut Volkswagenin johdolle ja yhtiön yritysneuvoston puheenjohtajalle hallituksen tiedottajan Wolfgang Buechnerin mukaan. Hän lisäsi, että Scholz jatkoi tilanteen seurantaa “erittäin tiiviisti”.

    Keskiviikkona Ifo-tutkimuslaitos sanoi, että Saksan autoteollisuuden liike-elämän ilmapiiri laski jälleen elokuussa ja putosi 24,7 pisteeseen viime kuun negatiivisesta 18,5 pisteestä. Ifon mukaan liiketoiminnan odotukset seuraavan kuuden kuukauden osalta olivat “erittäin pessimistisiä”.

    Source link

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleStudentin Pariisin murha ruokkii vihaa epäonnistuneen karkotusmääräyksen johdosta
    Next Article Boeing uhkasi lakolla työntekijöiden äänestäessä uudesta sopimuksesta
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Elon Musk

    July 18, 2025

    Uber Inks Robotaxi käsittelee Lucidia sijoittaakseen 300 miljoonaa dollaria EV: hen

    July 17, 2025

    Muskin XAI antaa NAACP: lle haastaa Memphisin ympäristöryhmät

    July 17, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Trump ajaa 15-20%: n tariffit Euroopan unionissa: FT

    Irlannin viskistä italialaiseen juustoon, Yhdysvaltain tariffit helistävät EU: n viejiä

    Kansainvälinen saapuva matkustaminen Yhdysvaltoihin osoittaa sekoitettua palautumista

    Trending Posts
    Recent
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä
    • Trump ajaa 15-20%: n tariffit Euroopan unionissa: FT
    • Irlannin viskistä italialaiseen juustoon, Yhdysvaltain tariffit helistävät EU: n viejiä
    • Kansainvälinen saapuva matkustaminen Yhdysvaltoihin osoittaa sekoitettua palautumista
    • Miksi Delta ja United vetävät pois lentoyhtiöpakkauksesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.