Close Menu
    What's Hot

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Autonomiset pysäköintirobotit ovat uusin luksuskiinteistöpalvelu
    Autos

    Autonomiset pysäköintirobotit ovat uusin luksuskiinteistöpalvelu

    ThomasBy ThomasOctober 16, 2024No Comments5 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Kuinka robotti nostaa, pyörittää ja pysäköi Ferrarin tarkasti

    Miamissa sijaitsevan 46-kerroksisen luksuskerrostalon sisällä on valtava autotalli, jossa kymmenet kiireiset robotit lyövät autoja parkkipaikoille ja takaisin.

    Futuristinen 24/7-toiminta tapahtuu 13-kerroksisessa autotallissa ja käyttää viittä hissiä, kymmeniä lasereita ja satoja lattiaan upotettuja viivakoodeja. Pysäköimällä johonkin rakennuksen viidestä parkkipaikasta asukkaat voivat säästää arvokasta aikaa paikan etsinnässä ja sen sijaan luovuttaa ajoneuvonsa robottipalvelijalle, joka pysäköi auton.

    Rakennuksen automatisoituun parkkihalliin pääsee viidestä autopaikasta itsepalvelukioskeilla.

    Ginger Monteleone

    Kaikki tapahtuu Brickell Housessa, jossa on noin 375 kerrostaloa ja lajissaan suurin ja korkein automatisoitu pysäköintijärjestelmä kodin rakentaneen yrityksen ParkPlusin mukaan.

    Autonominen pysäköinti on kasvava trendi korkeatasoisissa kiinteistöissä, ja rakennuksia New Yorkista Miamiin on nyt varustettu kioskeilla, autohisseillä ja pysäköintiroboteilla. Hinnat alkavat 300 000 dollarista halutusta paikasta joissakin Manhattanin luksusasunnoissa. Samaan aikaan Brickell Housen viiden makuuhuoneen kattohuoneistoa edustava kiinteistönvälittäjä kertoi CNBC:lle, että 15 miljoonan dollarin hintapyyntö sisältää viisi pysäköintipaikkaa sci-fi-rakennuksessa.

    Yksi viidestä automaattisen pysäköintijärjestelmän hissistä.

    Ginger Monteleone

    Nämä modernit pysäköintitilat ovat osa ns. älypysäköintimarkkinoita, jotka sisältävät laajan valikoiman ratkaisuja automatisoidusta pysäköinnistä digitaalisiin maksujärjestelmiin. Grand View Researchin tietojen mukaan maailmanlaajuisten älypysäköintimarkkinoiden arvo on 6,5 miljardia Yhdysvaltain dollaria vuonna 2021 ja sen odotetaan nousevan 30,16 miljardiin dollariin vuoteen 2030 mennessä, ja Pohjois-Amerikan markkinat muodostavat suurimman osan.

    ParkPlus-edustaja kertoi CNBC:lle, että Brickell Housen kaltaisten huippuluokan automatisoitujen järjestelmien kysyntä Yhdysvalloissa perustuu ensisijaisesti luksusasuinhankkeisiin tiheässä kaupunkien metroissa, kun taas autoliikkeet, sairaalat, hotellit, pysäköintitilat, yksityiset autonkeräilijät ja yksityiset kodit valitsevat usein mekaaniset järjestelmät, jotka ovat usein vähemmän kehittyneitä.

    Näkymä ylhäältä yhdestä autotallin 13. kerroksen autohisseistä.

    Ginger Monteleone

    Maailman suurimman robottipysäköintijärjestelmän sisällä

    Brickell Housen autotalli on kielletty ihmisiltä, ​​ja sitä ohjaa 29 robottia (tunnetaan myös nimellä automatisoidut ohjatut ajoneuvot tai lyhennettynä AGV).

    Automaattivaunut ovat pohjimmiltaan vapaasti liikkuvia, itselatautuvia robottipysäköintiajoneuvoja, jotka käyttävät näköjärjestelmiä, hissejä ja lasereita autojen pysäköimiseen ja noutamiseen tarkasti. Ne ovat 12 jalkaa pitkiä ja 4 jalkaa leveitä, ja teräslava on vain 10 tuumaa maasta.

    Jokaisen tehokkaan koneen, joka voi kuljettaa jopa 6 000 kiloa painavia autoja, alla on piilotettu kahdeksan pyörää, kirkkaat vilkkuvat valot ja elektroninen silmä, joka lukee lattiaan upotettuja viivakoodeja antaakseen ohjeita.

    Yhdessä järjestelmässä on 29 robottiparkkipaikkaa, jotka tunnetaan myös nimellä automatisoidut ohjatut ajoneuvot (AGV).

    Ginger Monteleone

    Nämä ketterät robotit liukuvat ajoneuvojen alle ja kuljettavat niitä näennäisesti vaivattomasti lattioiden yli sekä hisseihin ja niistä ulos. He noudattavat monimutkaista työnjakoa: jotkut automaattitrukit vain siirtävät autoja hisseihin ja niistä ulos, toisten tehtävänä on vetää autoja kerrosten yli ja pysäköintipaikoille. Järjestelmään saapuvia tai sieltä poistuvia ajoneuvoja voidaan käsitellä enintään kolmella automaattitrukilla, jotka kuljettavat ajoneuvoja robottikollegalta toiselle.

    Koska kenenkään ei tarvitse astua ajoneuvoon tai poistua siitä, pysäköinti voi olla erittäin tarkkaa ja puristaa ajoneuvon parkkipaikalle, joka on vain 2 tuuman päässä toisistaan.

    AGV valmistautuu pysäköimään Ferrarin Brickell Housen automatisoituun pysäköintijärjestelmään.

    Ginger Monteleone

    CNBC:n ParkPlus-järjestelmän kiertueen aikana tiimimme kiinnitti materiaalia Ferrari 488 Spideriin ja tallensi automaattisen hakuprosessin. Alle neljässä minuutissa se ajoi autotallin yhdeksännestä kerroksesta pohjakerroksen lahdelle.

    ParkPlusin mukaan tiukka testaus on ratkaisevan tärkeää järjestelmän toiminnalle ja riskien vähentämiselle: robotit ovat osoittaneet pystyvänsä siirtämään 15 autoa autotalliin sisään ja ulos nopeasti peräkkäin 40 tunnin ajan ilman ongelmia.

    Robotin pysäköinti ROI

    Brickell Housen kaltaisen automatisoidun järjestelmän hinta vaihtelee rakennuksesta toiseen, mutta ParkPlus Floridan presidentti Peter Manis sanoi, että se maksaa tyypillisesti 20 000–80 000 dollaria kohdetta kohden.

    Nämä kustannukset eivät sisällä rakennuttajan kustannuksia rakennuksen autotallitason rakentamisesta. Manis kieltäytyi paljastamasta Brickell-taloon asennetun järjestelmän tarkkaa hintaa, mutta autotallin kokoisen pysäköintikapasiteetin vuoksi hinta on 8–32 miljoonaa dollaria Manisin arvioidun kustannusalueen mukaan.

    Automaattinen ohjattu ajoneuvo tai AGV kuljettaa Ferraria PARKPLUS-pysäköintijärjestelmän kautta.

    Ginger Monteleone

    Yksi tärkeimmistä motiiveista rakennusten kehittäjille investoida miljoonia dollareita parkkipaikkojen automaatioon on järjestelmän kyky maksimoida arvokkaan neliömetrin käyttö. Manis kertoi CNBC:lle, että joissakin tapauksissa automatisoidut järjestelmät voivat optimoida neliömetriä kolme kertaa paremmin kuin vanhemmat autotallit.

    “Sinulla ei ole ramppeja, ei käännöksiä, sinulla ei ole kahta eri kaistaa, jotka voit puristaa yhteen”, Manis sanoi.

    Parkkipaikkojen parempi käyttö voisi tarkoittaa sitä, että rakennuttajat vaativat vähemmän ajoneuvoille varattuja kerroksia, mikä vapauttaa asuintilaa ja mahdollisesti lisää asuntojen myyntiä.

    Järjestelmän kaksi AGV-autoa yhdessä nostavat Mercedesin autonomisesta pysäköintijärjestelmästä ja kuljettavat sen autohissiin.

    Ginger Monteleone

    Huipputekninen pysäköinti ja monen miljoonan dollarin päänsärky

    Kaikella uudella tekniikalla on luonnollisesti joitain varhaisia ​​kipupisteitä.

    Palmer Luckey, miljardööri, joka perusti virtuaalitodellisuusyrityksen Oculus VR:n ja sotilasaseiden valmistajan Anduril Industriesin, nosti aiemmin tänä vuonna kanteen, jossa hän väitti olevansa loukussa yksityisessä autotallihississä.

    Lackey osti kartanon Kalifornian Newport Beachiltä ja muutti sen monikerroksiseksi autotalliksi, jossa oli hissi ja saksilassi, autokokoelmaansa varten. Lackeyn rakentajaa ja alihankkijoita vastaan ​​nostetussa kanteessa miljardööri sanoi, että hissi “pysätti toistuvasti pystysuoran liikkeen ilman varoitusta ja jäi matkustajia loukkuun”.

    Asiakirjojen mukaan kartanoksi muuttunut autotalli on nyt käyttökelvoton ja Lackey kärsi “miljoonien dollareiden vahingonkorvauksia, joiden tarkka määrä todistetaan oikeudenkäynnissä”.

    Palmer Luckey Billionaire, Oculus VR:n ja Anduril Industriesin perustaja

    CNBC

    Vastauksena rakentajan asianajaja kertoi CNBC:lle, että hänen asiakkaansa on tehnyt ristiinvalituksen väittäen, että hissit ja hissit olivat erikoistuneen alihankkijan vastuulla, jonka Palmer henkilökohtaisesti hyväksyi hissien rakentamisen. Alihankkija puolestaan ​​jätti kanteen hylkäämishakemuksen, mutta ei vastannut CNBC:n kommenttipyyntöön.

    Miamissa Brickell House kärsi myös pysäköintipainajaisesta, joka nousi otsikoihin. Vuonna 2016, kauan ennen uuden automaattitrukkijärjestelmän asentamista, asuntoyhdistys teki valituksen rakennuksen rakennuttajia vastaan, koska pysäköintijärjestelmä ei koskaan toiminut kunnolla. Asukkaiden autojen kerrottiin juuttuneen järjestelmään, jonka asensi konkurssiin mennyt pysäköintiyhtiö, ja autotalli suljettiin lopulta, jolloin rakennus jäi kanteen mukaan ilman pysäköintiä vuosiksi.

    “Epäonnistui [previous] “Järjestelmät ovat toimialamme akilleen kantapää”, sanoi Paul Bates, ParkPlus Groupin toimitusjohtaja.

    Tuomaristo myönsi asuntoyhdistykselle oikeuden asiakirjojen mukaan yli 40 miljoonaa dollaria. Se on edelleen yksi Floridan historian suurimmista rakennusvirhepäätöksistä.

    Taloyhtiöiden yhdistys, joka kieltäytyi keskustelemasta aiemmista oikeudenkäynneistä CNBC:n kanssa, sai myös 32 miljoonan dollarin vakuutusratkaisun järjestelmän kautta.

    Batesille Brickell Houseen vuodesta 2022 alkaen asennettu uusi ParkPlus-järjestelmä auttaa sulkemaan pimeän luvun autonomisessa pysäköintitilassa.

    “Brickell House ja nämä yhteiset huolenaiheet edistävät alan innovaatioita, parantavat järjestelmän luotettavuutta ja keskittyvät riskien vähentämiseen”, Bates sanoi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleKilpailu seuraavan sukupolven EV-akuista voi pian kääntyä puolikiinteään tilaan
    Next Article Kansalaisjärjestöt tuomitsevat Donald Tuskin “vaarallisen ja haitallisen” suunnitelman vahvistaa Puolan itärajaa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    October 16, 2025

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025

    Waymo aikoo käynnistää ensimmäisen eurooppalaisen robotaxis -markkinat Lontoossa

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    Trending Posts
    Recent
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta
    • Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta
    • Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri
    • Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.