Close Menu
    What's Hot

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Autojättiläiset ovat hermostuneita valtavien sakkojen odotuksesta
    Autos

    Autojättiläiset ovat hermostuneita valtavien sakkojen odotuksesta

    ThomasBy ThomasOctober 3, 2024No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    25. syyskuuta 2024 työntekijät tuottivat puhtaasti sähköautoja Volkswagenin (Anhuin) tehtaalla Hefeissä Kiinassa.

    Päävalokuvaus |. Future Publishing |

    Euroopan suurimmat autojättiläiset näyttävät olevan yhä enemmän huolissaan valtavien sakkojen mahdollisuudesta, varsinkin kun sähköajoneuvojen kysyntä laskee ennen hiilidioksidipäästömääräysten seuraavaa tiukentamista.

    Euroopassa toimivat autonvalmistajat kohtaavat tiukemmat päästötavoitteet, kun EU:n uusien autojen myynnin keskimääräinen päästöraja putoaa 93,6 grammaan hiilidioksidia kilometriä kohden (g/km), mikä on 15 % vähemmän kuin vuoden 2021 perusarvosta 110,1 g/km.

    Rajojen ylittäminen – joista sovittiin vuonna 2019 osana 27 maan liittovaltion pyrkimystä tulla ilmastoneutraaliksi vuoteen 2050 mennessä – voi johtaa valtaviin sakkoihin.

    ING:n kuljetus- ja logistiikkaalan johtava ekonomisti Rico Luman sanoi, että eurooppalaisilla autonvalmistajilla oli täysi syy olla huolissaan taloudellisten seuraamusten laajuudesta.

    “Sakko on todella valtava”, Luhmann kertoi CNBC:lle videokonferenssin kautta. “Jos lasket… tuotantomäärän perusteella, sakko voi helposti olla miljoonia dollareita.”

    Reuters kertoi, että Renaultin toimitusjohtaja Luca de Meo sanoi viime kuussa, että jos sähköajoneuvojen myynti pysyy nykyisellä tasolla, Euroopan autoteollisuus saattaa joutua maksamaan 15 miljardia euroa (16,5 miljardia dollaria) sakkoja tai luopumaan yli 2,5 miljoonan euron autojen tuotannosta .

    F sanoi, että eurooppalaiset autonvalmistajat näkevät todennäköisesti enemmän lomautuksia ja tehtaiden sulkemisia. Fordin toimitusjohtaja

    Euroopan autonvalmistajien liitto (ACEA) sanoi, että teollisuudelta puuttui “avainehtoja” nollapäästösiirtymän tukemiseksi, ja “huolet lisääntyvät vuoden 2025 hiilidioksidipäästöjen vähentämistavoitteiden saavuttamisesta henkilöautojen ja pakettiautojen osalta”.

    BMW:tä, Ferraria, Renaultia, Volkswagenia ja muita autoyrityksiä edustava autoalan edunvalvontaryhmä VolvoVaroituksen mukaan EU:n nykyiset säännöt “eivät ota huomioon geopoliittisen ja taloudellisen ilmaston syvällisiä muutoksia viime vuosina”.

    ACEA sanoi 19. syyskuuta julkaistussa lausunnossa: “Euroopan autonvalmistajat ovat siksi yhdistyneet ACEA:ssa ja kehottavat EU:n toimielimiä ryhtymään kiireellisiin hätätoimenpiteisiin ennen kuin uudet henkilö- ja pakettiautot CO2-päästötavoitteet astuvat voimaan vuonna 2025.”

    Tim McPhie, Euroopan komission, EU:n toimeenpanoelimen, tiedottaja sanoi viime kuun lopulla pidetyssä lehdistötilaisuudessa, että autoteollisuudella on vielä 15 kuukautta aikaa saavuttaa uudet tavoitteet ja lisäsi, että spekulaatiot alan nykyisestä mittakaavasta on liian aikaista.

    “Tapa, jolla suunnittelemme nämä politiikat, on antaa teollisuudelle aikaa sopeutua ja koko talousekosysteemille aikaa sopeutua, mutta tietysti olemme herkkiä kohtaamiimme haasteisiin”, McPhee sanoi 24.

    “Massiivinen taistelu”

    Euroopan suurimmat autonvalmistajat kamppailevat lukuisten haasteiden kanssa tiellä kohti täydellistä sähköistämistä, mukaan lukien kohtuuhintaisten mallien puute, latausasemien odotettua hitaampi käyttöönotto ja eurooppalaisten tariffien mahdollinen vaikutus Kiinassa valmistettuihin sähköajoneuvoihin.

    Kriisin koettelema Volkswagen ja useat muut autonvalmistajat, mukaan lukien Ford ja Mercedes-Benz Group, ovat ilmoittaneet suunnitelmistaan ​​lykätä aikaisempia tavoitteita polttomoottoriautojen (ICE) myynnin lopettamiseksi Euroopassa.

    “Valmistajat keskittyvät pääasiassa perinteisiin hybrideihin ja polttomoottoriajoneuvoihin, koska ne ovat kannattavampia”, ING:n Luhmann sanoi.

    “Pitkällä aikavälillä heidän on kilpailtava uusien toimijoiden kanssa ja rakennettava organisaationsa uudelleen muutoksella, mutta tämä ei ole kannattavaa lyhyellä aikavälillä”, hän jatkoi. “Joten, se on ollut valtava taistelu.”

    EnBW sähköajoneuvojen latausasema lähellä Weissenfelsiä, Saksaa.

    Sean Gallup |. Getty Images Uutiset |

    ACEA sanoi, että EU:n akkusähkömarkkinaosuus on pudonnut 12,6 prosenttiin tänä vuonna 13,9 prosentista vuonna 2023, kun taas EU:n autojen myynti on edelleen noin 18 prosenttia epidemiaa edeltäneestä vuodesta 2019.

    S&P Global Actionin kestävän liikenteen apulaisjohtaja Xavier Demeulenaere sanoi, että kaikilla eurooppalaisilla alkuperäisten laitteiden valmistajilla (OEM) on “vahva kannustin” lisätä sähköajoneuvojen myyntiään vähentääkseen ajoneuvokannan keskimääräisiä päästöjä ja noudattaakseen sääntelytavoitteita.

    “Odotamme sähköistyksen hidastuvan vuonna 2024 Euroopan taloustilanteen heikkenemisen ja joidenkin maiden tukien poistamisen tai vähentämisen vuoksi, mikä tulee olemaan haasteellista useimmille OEM-valmistajille, koska tämä tulee kysymykseen kysynnästä.

    “Mutta jos kysyntää ei ole, yhdistäminen on edelleen yksi tärkeimmistä mekanismeista lieventää jälleen vuonna 2025 odotettavissa olevia taloudellisia seuraamuksia”, hän lisäsi.

    Liimaus on prosessi, jossa autonvalmistajat yhdistyvät, jotta niitä käsitellään yhtenä kokonaisuutena laskettaessa suorituskykyä hiilidioksidipäästötavoitteisiin nähden.

    kriisi? Mikä kriisi?

    Kaikki eivät ole vakuuttuneita siitä, että Euroopan autoteollisuuden myyntihaasteet muodostavat alan laajuisen kriisin.

    Keskiviikkona julkaistussa analyysissa Transport & Environment -kampanjaryhmä sanoi, että nykyinen tilanne on nähtävä “siirtymävaiheena”, kun valmistajat sopeutuvat uusiin säädöksiin ja muuttuviin sähköajoneuvojen markkinadynamiikoihin.

    Volvon logo on esillä Volvo Cars Hill Country -jälleenmyyjällä Austinissa, Texasissa 4.9.2024.

    Brandon Bell |. Getty Images Uutiset |

    Liikenne- ja ympäristöanalyytikot sanoivat, että Euroopan autoteollisuus on suunnitellut hiilidioksidipäästötavoitteita ensi vuodelle vuodesta 2019 lähtien, ja valmistajat voivat välttää valtavien sakkojen maksamisen myymällä lisää hybridejä ja polttoainetehokkaampia autoja.

    He lisäsivät: “Autonvalmistajat hyötyvät myös sääntelyn joustavuudesta vähentääkseen edelleen (keinotekoisesti) CO2-päästöjään sekä mahdollisuudesta jakaa päästönsä muiden autonvalmistajien kanssa.”

    “Tuottoisten eurooppalaisten autonvalmistajien on ehkä myytävä vähemmän suuria, saastuttavia maastoautoja, mutta se on autojen hiilidioksidipäästöjen sääntelyn tavoite.”

    Tieliikenne on suurin liikenteen hiilidioksidipäästöjen aiheuttaja EU:ssa, ja henkilöautojen ja kevyiden hyötyajoneuvojen osuus kokonaispäästöistä on lähes 15 prosenttia.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous Article“Se ei voi sietää”: Euroopan johtajat tuomitsivat Iranin iskun Israeliin
    Next Article Lähi-idän kriisi voi laukaista uuden pakolaiskriisin EU:ssa, varoittaa UNHCR | Radio Schuman
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    July 21, 2025

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    July 21, 2025

    Elon Musk

    July 18, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa

    Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin

    Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree

    Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita

    Trending Posts
    Recent
    • Miksi Ram joutui palauttamaan legendaarisen Hemi V-8 -moottorinsa
    • Brexit sai yritykset poistumaan Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Trumpin tavat voivat tuoda heidät takaisin
    • Stellatis odottaa ensimmäisen puoliajan nettotappion 2,7 miljardia dollaria, kun tariffit puree
    • Kiinalaiset yritykset käynnistävät hintasodan. Kuluttajat eivät aina voita
    • Pankkikellot ja tariffit odottavat peliä

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.