Close Menu
    What's Hot

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Autojättiläiset lanseeraavat halvempia sähköautoja Pariisissa ja vievät taistelun Kiinaa vastaan
    Yleisiä uutisia

    Autojättiläiset lanseeraavat halvempia sähköautoja Pariisissa ja vievät taistelun Kiinaa vastaan

    ThomasBy ThomasOctober 17, 2024No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Carlos Tavares, Stellantis NV:n toimitusjohtaja Citroen C5 Aircross Concept -auton vieressä Pariisin autonäyttelyssä Pariisissa, Ranskassa, maanantaina 14.10.2024.

    Bloomberg | Bloomberg | Getty Images

    PARIISI, Ranska – Useat Euroopan suurimmista autonvalmistajista esittelivät edullisia sähköajoneuvoja (EV) Pariisin autonäyttelyssä tällä viikolla pyrkien nopeuttamaan kysynnän laskua ja valtaamaan takaisin osan kiinalaisten merkkien nyt omistamasta markkinaosuudesta.

    Maanantaina Pariisissa avautuvan ja sunnuntaihin asti joka toinen vuosi järjestettävä alan showcase voisi olla käännekohta Euroopan autoteollisuudelle.

    “Tuntuu siltä, ​​että Eurooppa taistelee vastaan”, Julia Poliscanova, Transport & Environment -kampanjaryhmän ajoneuvoista ja sähköisen liikkuvuuden toimitusketjuista vastaava johtaja, kertoi CNBC:lle Pariisin autonäyttelyssä.

    “Esityksessä on niin monia uusia malleja, ja mikä on todella hienoa, on, että on paljon edullisempia lanseerauksia. Joten Citroen, Peugeot [and] Renault, he kaikki näyttävät pienempiä edullisia malleja”, Poliscanova sanoi.

    “Tämä on juuri sitä, mitä tarvitsemme massamarkkinoille, jotta ihmiset ostaisivat näitä ajoneuvoja enemmän, ja täällä myös kiinalaisten kilpailu on vaikeinta”, hän lisäsi.

    BYD Co.:n sähköauton osittain peitetty pyörä Pariisin autonäyttelyssä Pariisissa, Ranskassa, tiistaina 15.10.2024.

    Bloomberg | Bloomberg | Getty Images

    Eurooppalaiset autojättiläiset ovat kamppailleet täydellisen haasteiden myrskyn kanssa tiellä kohti täydellistä sähköistämistä, mukaan lukien kohtuuhintaisten mallien puute, latausinfrastruktuurin ennakoitua heikompi käyttöönotto ja tiivistynyt kauppasota Kiinan kanssa.

    Paine eurooppalaisiin autonvalmistajiin voimistuu entisestään ensi vuonna, kun päästövähennystavoitteet astuvat voimaan, ja jotkut vaativat kiireellisiä helpotuksia, jotta vältytään kovalta sakolta.

    Tätä taustaa vasten autonvalmistajat, jotka ovat erittäin tietoisia tarpeesta lisätä sähköautojen myyntiä, ovat pyrkineet käyttämään Pariisin autonäyttelyä alustana lanseeratakseen joukon edullisia malleja.

    Esimerkiksi ranskalainen autonvalmistaja Renault esitteli ensimmäistä kertaa yleisölle sähköisen Twingo E-Tech -prototyypin. Sen mukaan täyssähköauton hinnat alkavat alle 20 000 eurosta (21 800 dollaria), kun se saapuu markkinoille vuonna 2026.

    Renault esitteli myös pienen sähkökäyttöisen maastoautonsa, R4:n, ja saa jo tilauksia sähköiseen R5-malliinsa. Konsernin Dacia-brändi esitteli Spring-mallinsa ja piti sitä yhdeksi markkinoiden edullisimmista sähköautoista – myös alle 20 000 eurolla.

    Autojätti Stellantis puolestaan ​​lanseerasi uudet kompaktit Citroen C4 ja C4 X, kuvaillen malleja “täydellisiksi esimerkkeiksi” autonvalmistajan vastauksesta energiamuutoksen haasteisiin.

    “Edullinen liikkuvuus”

    “Tarinankerronta on, että ihmiset ovat jäähtyneet sähköautoihin, eikä kuluttajille ole kysyntää. [but] tämä ei todellakaan ole totta”, Transport & Environmentin Poliscanova sanoi.

    “Tänä vuonna meillä ei ollut Euroopassa edullisia malleja, joten ihmiset eivät osta niitä ylihinnoiteltuja premium-ajoneuvoja. Kuitenkin heti kun ajoneuvot tulevat oikeaan hintaluokkaan ensi vuonna… ihmiset kerääntyvät ostamaan niitä.”

    Wallbox EV -laturi sähköautolle on esillä “Mondial de l’Auto” -tapahtumassa Parc des Expositionsissa 15. lokakuuta 2024 Pariisissa, Ranskassa.

    Chesnot | Getty Images Uutiset | Getty Images

    Poliscanova sanoi, että useiden halpojen sähköautojen lanseeraus tarkoittaa, että sähköautojen myynnin markkinaosuus voi olla ensi vuonna jopa 24 prosenttia, kun se tänä vuonna on 14 prosenttia.

    Kiinassa valmistetut sähköautot maksavat tyypillisesti alle puolet hinnoista, joita nähtiin Euroopassa ja Yhdysvalloissa viime vuonna, datayhtiö JATOn julkaisemien lukujen mukaan, mikä korostaa länsimaisten autonvalmistajien haastetta pysyä Pekingin tahdissa.

    Akkusähköauton keskimääräinen vähittäismyyntihinta Kiinassa oli noin 31 000 euroa vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla, JATO kertoi. Vertailun vuoksi, akkusähköauton keskimääräinen vähittäismyyntihinta samalla ajanjaksolla oli Euroopassa yli 66 000 euroa ja Yhdysvalloissa 68 000 euroa.

    Dacian toimitusjohtaja keskustelee sähköautojen hinnoista

    “Ihmiset etsivät kohtuuhintaista liikkuvuutta”, Dacian toimitusjohtaja Denis Le Vot kertoi CNBC:n Charlotte Reedille Pariisin autonäyttelyssä maanantaina.

    “Uusimme kevään täysin juuri tällä hetkellä… täysin uudella muodolla vuoden 2024 painokseen, uudella moottorilla, 64 hevosvoimalla, uudella ohjausjärjestelmällä, uudella elektroniikkaarkkitehtuurilla – alle 20 000 eurolla. Ei niin monta täyssähköautoa Euroopassa halvemmalla kuin tuo hinta”, hän lisäsi.

    “Joten jälleen sähköautoissa Dacialla on kohtuuhintaisen liikkuvuuden rooli”, Le Vot sanoi ja huomautti, että Euroopassa on myyty yli 150 000 Spring-mallia.

    “Ei koskaan lineaarista kasvutarinaa”

    Pere Brugal, GM Europen puheenjohtaja ja toimitusjohtaja, sanoi, että Euroopan autoteollisuuden haasteita tulisi nähdä siirtymävaiheena – ei todisteena kriisistä.

    “Uusien teknologioiden ja uusien toimintatapojen käyttöönotto ei ole koskaan lineaarinen kasvutarina, mutta loppu on täysin sähköinen [vehicles]”, Brugal kertoi CNBC:lle Pariisin autonäyttelyssä.

    Jotkut alan haasteista johtuvat tarpeesta muuttaa oppinutta käyttäytymistä, Brugal sanoi, eikä fyysisiin tai teknisiin esteisiin.

    “Lisääminen julkiseen latausinfrastruktuuriin auttaa, mutta todellisuudessa Euroopassa on jo nyt loistava latausverkosto, joka mahdollistaa sähköajoneuvojen liikkumisen”, hän lisäsi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleIso-Britannian Ofcom varoittaa suurista sakkista teknologiajättiläisille Online Safety Actin nojalla
    Next Article GM päivittää suuria voittoja tuottavia suuria SUV-autoja
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    October 16, 2025

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    October 16, 2025

    Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta

    Trending Posts
    Recent
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta
    • Biometrinen käsittely lentoasemilla on suositeltava huolenaiheista huolimatta
    • Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.