Close Menu
    What's Hot

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Auto jättiläiset kaksinkertaistuvat tuotanto -aikatauluihin
    Yleisiä uutisia

    Auto jättiläiset kaksinkertaistuvat tuotanto -aikatauluihin

    ThomasBy ThomasJuly 22, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Sähköautojen Wallbox EV -laturi näkyy “Mondial de l’Auto” -tapahtumassa PARC DES -näyttelyissä 15. lokakuuta 2024 Pariisissa, Ranskassa.

    Chesnot | Getty Images News | Getty -kuvat

    Kilpailu sähköajoneuvojen (EV) tieteen mullistamiseksi kuumenee.

    Kestävän ajamisen “pyhäksi graaliksi” usein mainittuna kiinteän tilan akut ovat jo kauan olleet kiinni teorian ja kaupallistamisen lupauksen välillä seuraavien viiden tai 10 vuoden aikana.

    Äskettäinen suurten autovalmistajien ja vakiintuneiden solujen tuottajien ilmoitusten aiheuttama ilmoitukset näyttävät olevan uudistaneet optimismia.

    Kiinteän tilan paristojen uskotaan tarjoavan huomattavasti korkeampaa energiatiheyttä kuin tavanomaisten litium-ioni-akkujen, jotka lisäävät odotuksia, että ne voisivat mahdollistaa seuraavan sukupolven EV: ien.

    Yhdistyneen kuningaskunnan tutkimusyritys Rho Motion on liputtanut yhden katalysaattorin teollisuuden uudistuneelle vauhdille: Kiinan NIO: n ja IM-moottorien ensimmäisten oksidipohjaisten puolikielisten tilan EVS: n käynnistäminen viime vuoden toisella puoliskolla.

    Pitkä luettelo avainpelaajista on sittemmin kaksinkertaistunut kiinteän tilan akkujen kaupallisen tuotannon aikatauluihin, ja odotetaan massan tuotantoa ennen vuosikymmenen loppua.

    Joitakin autojättiläisiä, jotka ryntävät napa -asemaan tässä työntössä, ovat Saksan Volkswagen ja Mercedes-Benz-ryhmäJeep ja Chrysler Maker TähtiKiinan BYD ja Japani Nissan ja Toyota.

    Auton paristot Nanjingin tehtaalla Kiinan itäisessä Jiangsun maakunnassa.

    STR | AFP | Getty -kuvat

    “Monet avaruudessa liikkuvista pelaajista on suunnattu 2027/28 kaupalliseen tuotantoon, monissa tapauksissa aluksi puoliksi kiinteälle kuin täydelliselle osavaltiolle”, Rho Motionin tutkimuspäällikkö Iola Hughes kertoi CNBC: lle sähköpostitse.

    “Puoli-kiinteät akut tarjoavat parannettua energiatiheyttä ja turvallisuutta tavanomaisten litium-ionien solujen suhteen ja niitä on helpompi valmistaa, mikä tekee niistä käytännöllisen sillan kohti solid-state-tekniikkaa”, Hughes sanoi.

    “Ne eivät kuitenkaan vastaa todellisten solid-state-paristojen täydellistä suorituskykypotentiaalia energiatiheyden, kompaktiuden ja pitkäaikaisen skaalautuvuuden suhteen”, hän lisäsi.

    Mitkä ovat solid-state-akut?

    Kiinteän tilan paristot sisältävät kiinteän elektrolyytin, joka on valmistettu materiaaleista, kuten keramiikasta, toisin kuin tavanomaiset litium-ioni-akut, jotka sisältävät nestemäistä elektrolyyttiä.

    Kannattajat sanovat, että tekniikka tarjoaa turvallisempia, halvempia ja tehokkaampia paristoja EV: lle, samalla kun se mahdollisesti tarjoaa nopeammat latausajat. Kiinteän tilan paristot voivat myös antaa länsimaisten tuottajien lokalisoida tuotantoa-vieroittaen siten pois Kiinan hallitsevista toimitusketjuista.

    Kriitikot ovat tällä välin tyypillisesti liputtaneet suhteellisen korkeat tuotantokustannukset, akun turvotus latauksen aikana ja solun hajoaminen laajan latauksen jälkeen.

    Jotkut autonvalmistajat ovat suosineet puoliksi kiinteiden tilan paristojen kehittämistä kiinteiden tilan yli. Nämä solut käyttävät kiinteän elektrolyytin ja nestemäisen elektrolyytin hybridi -mallia.

    Kuka voittaa kilpailun?

    BYD: n ja CATL: n, joilla on jo laajamittainen solujen valmistusosaaminen, uskotaan olevan parempi laukaus kiinteän tilan paristojen toimittamiseen kaupallisissa määrissä verrattuna joihinkin kilpailijoihinsa, Rho Motionin Hughes sanoi.

    Länsimaisten autovalmistajien keskuudessa Hughes kertoi, että BMW: n ja Mercedesin kaltaiset olivat todennäköisesti kilpailun edelläkävijöiden joukossa tekniikan levittämiseksi.

    “He eivät investoineet voimakkaasti T & K-prototyyppitesteihin, vaan myös monipuolistavat riskiä useiden kumppanuuksien kautta. Esimerkiksi Stantistis on sidottu tekijäenergiaan, joka työskentelee puoliksi kiinteiden valtioiden solujen parissa-joten heidän ensimmäiset tarjouksensa ovat todennäköisesti hybriditeknologioita pikemminkin kuin todellisen all-solid-valtion”, Hughes sanoi.

    BMW -logo on upotettu auton huppuun Auto Shanghai 2025 -messuilla, joka on yksi tärkeimmistä teollisuuskokouksista, joissa valmistajat esittelevät uusimpia tuotteitaan.

    Kuvaliitto | Kuvaliitto | Getty -kuvat

    Nissan on puolestaan sanonut, että se on edelleen tiellä toimittaa kiinteän tilan paristoja vuoteen 2028 mennessä.

    “Jatkamme sen parissa ja jatkamme suunnitelman kanssa. Kysymys on, ovatko markkinat valmiita siihen ja jolloin sijoitat voimakkaasti tällaisen tekniikan käyttöönottoa. Tätä tarkastelemme erittäin tarkkaan”, Nisaanin toimitusjohtaja Ivan Espinosa kertoi CNBC: lle viime kuussa.

    “Et halua liiattaa sijoituksia, kun markkinat eivät ole valmiita tervetulleeksi uutta määrää, joka joudut ehkä olemaan terveellistä yritystä. Joten teknologiallisesti työskentelemme ja jatkamme tiellä, mutta luultavasti meidän on katsottava erittäin varovaisesti oikeaan aikaan aloittaaksemme toteuttamisen massiivisesti tässä tekniikassa”, hän lisäsi.

    Sisyphean -haaste

    Joillekin EVS: n kiinteän tilan paristojen kaupallistamisen vallitseva hype on kulkenut maata.

    “Länsimaiset johtajat ovat pahentaneet negatiivista mielipidettä, kuten VW: n taustalla varustettu kvanttiscape, viivästyttäen heidän tuotetarjouksiaan ja siirtäviä aikatauluja jatkuvien teknologisten ongelmien seurauksena, joten teollisuus tuntee yhä enemmän Sisypheania, vaikka etenemistä jatketaan”, Connor Watts, Batterationals Analyt at Fastmarketsissa, CNBC kertoi sähköpostitse.

    Kreikkalaisesta mytologiasta johdettu ns. “Sisyphean” -yritys viittaa loputtomaan ja turhaan tehtävään.

    Lisäksi Watts sanoi, että nykyisen tekniikan parannukset ovat edelleen heikentäneet kiinnostusta solid-state-paristojen jatkumiseen.

    Catl Shenxing -akku näkyy 21. Shanghain kansainvälisessä autoteollisuuden näyttelyssä Shanghain kansallisessa näyttely- ja kongressikeskuksessa 24. huhtikuuta 2025.

    Hector retamaal | AFP | Getty -kuvat

    Esimerkiksi Catl kertoi huhtikuussa, että se oli kehittänyt litium-ionifosfaatti (LFP) -akun, joka pystyi lisäämään 520 km (323 mailia) ajomatkalle vain viiden minuutin latausaikasta.

    Blockbuster-ilmoitus tuli vain kuukauden kuluttua siitä, kun BYD yllätti teollisuuden paljastamalla oman erittäin nopean latausjärjestelmänsä.

    Molempien läpimurtojen nähtiin leikkaavan etäisyyshäiriöiden ytimeen – pelko siitä, että sähköauton akku loppuu tiellä ja suuri tarttuvuuspiste, joka estää kuluttajia siirtymästä EV: hen ..

    “Kiinteän tilan paristojen korkeat kustannukset ovat vaikeampia hyväksyä, kun vakiintuneiden tekniikoiden alkamisen alkaminen alkaa yhä samanlaisia eritelmiä”, Watts sanoi.

    “Jos kiinteän tilan akkujen lupaukset eivät parane, kun vakiintuneet tekniikat tarttuvat, arvoehdotus ja sijoitustapaus heikentyvät merkittävästi”, hän lisäsi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleLVMH: n tukemassa sijoittajaryhmässä on 20%: n osuus yksityisestä Jet Company Flexjetistä
    Next Article General Motors (GM) -tulot Q2 2025
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    October 16, 2025

    Mahdollisuus AI-korjaukseen on melko suuri

    October 16, 2025

    Nestlen 3Q-tulot; ilmoittaa 16 000 työpaikan irtisanomisesta

    October 16, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista

    Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä

    United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Trending Posts
    Recent
    • Benioff SF Force Review -johtaja Ron Conway eroaa Salesforce Foundationista
    • Yhdysvaltain budjettialijäämä pienempi vuonna 2025; tariffit, velkojen maksut sekä rekisterissä
    • United Airlinesin toimitusjohtaja varoittaa pitkästä sulkemisesta
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.