Lataa sähköautot.
Tashdique Mehtaj Ahmed | Hetki | Getty -kuvat
Auto -analyytikkojen mukaan käytettyjen sähköajoneuvojen hinta on laskenut vertailukelpoiseen tasoon bensiiniautoihin, dynaamiseen, joka auttaa lisäämään sen suosiota huolimatta liittovaltion sähköajoneuvojen veroetujen menetyksestä.
Cox Auton mukaan sähköajoneuvojen käytön hintapalkkio elokuussa kaventui vain 897 dollariin bensiinimoottoreista, joka on ennätyshintojen pienin hintaero, COX Auton mukaan.
Käytettyjen sähköajoneuvojen keskimääräinen hinta helmikuussa oli 34 704 dollaria, kun se oli 1,1% heinäkuusta ja 2,6% viime vuoden vastaavasta ajanjaksosta.
Hintalappu ei sisällä liittovaltion verohyvitystä 30. syyskuuta jälkeen, kun republikaanit romuttivat sen osana heinäkuun 10 biljoonaa lainsäädäntösuunnitelmaa. Käytettyjen sähköajoneuvojen (uudet sähköajoneuvot) verohelpotukset ovat enintään 4000 dollaria, mikä tarkoittaa, että kannustimien jälkeen käytettyjen sähköajoneuvojen keskimääräiset kustannukset ovat alhaisemmat kuin niiden bensiinin vastaavat.

Cox -tiedot osoittavat, että kuluttajat ostivat elokuussa lähes 41 000 käytettyä sähköajoneuvoa, mikä on 59% lisäys viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon.
Analyytikot odottavat, että vauhti jatkuu, mikä johtuu suurelta osin liittovaltion verohelpotusten kohtuuhintaisuuden puute.
Scott Case, sähköajoneuvojen markkinatutkimusyrityksen toimitusjohtaja, totesi, että 2026 on ”käytettyjen sähköajoneuvojen vuosi”.
Miksi vuokratut sähköajoneuvot auttavat alentamaan käytettyjen hintojen hintaa
Analyytikot sanovat, että autovalmistajat ovat yleensä vuokraamaan sähköajoneuvoja viime vuosina.
Vuodesta 2023 lähtien Cox Industry Insights -ohjaaja Stephanie Valdez Streaty kirjoitti analyysissä viime kuussa.
Tämä johtuu osittain vuokrauksen ns. “Porsaanreikistä”. Uutta sähköautoa vuokraamalla kuluttajat voivat helpommin vaatia 7500 dollarin verohyvitystä verohyvityksen ostamisen sijasta, jolla on enemmän rajoituksia.
Lisätietoja henkilökohtaisesta rahoituksesta:
Kuinka sähkö- ja bensiiniautot verrataan kokonaiskustannuksiin
Ilmastomuutos on gentrifioivia yhteisöjä
Näin voit ostaa uusiutuvaa energiaa sähköyritykseltä
Nykyään suuri määrä sähköautoja Vuokraustermi on loppumassa. Valdez Streaty kirjoitti.
Itse asiassa Valdez Streaty: n mukaan 14 käytetyn sähköautomallin keskimääräinen hinta on alhaisempi kuin niiden bensiinin keskimääräinen hinta.
“Valtavirran ostajille sähköajoneuvojen kohtuuhintaisuus käytettyyn autotilaan on vihdoin saapunut”, Valdez Streaty kirjoitti.
Myydyin malli – Tesla Malli 3, Tesla -malli Y, Yleiset moottorit– Omistettu Chevrolet Bolt EV, Tesla -malli ja Ford Mustang Mach-e-hinnat elokuussa olivat markkinoiden keskiarvon alapuolella, mikä osoittaa niiden vetoomuksen budjettitietoisiin ostajiin.
Esimerkiksi kaksi suurta kapasiteettimallia – RengasValdez Streaty: n mukaan Nissan Leaf- ja Tesla -malli 3 omistamat – keskimääräiset hinnat ovat 12 890 dollaria ja 23 278 dollaria. Chevrolet Bolt EV on 14 705 dollaria.
Ei “edullisten sähköajoneuvojen loppu”
Valentinrussanov | E+ | Getty -kuvat
Analyytikot sanovat, että uudet sähköajoneuvojen markkinat todennäköisesti kamppailevat loppuvuodesta 2025 ja ensi vuonna.
Cox Auton mukaan elokuun keskimääräinen uusi sähköajoneuvojen hinta oli 57 245 dollaria, mikä oli lähes 9 100 dollaria palkkiota keskimääräiselle bensiiniautolle.
Tämä ei sisällä nyt odotettua 7500 dollarin liittovaltion verohyvitystä, joka tuo uusia sähköajoneuvoja lähemmäksi hintapariteettia bensiinin kollegoillaan.
“Verohyvitys auttaa saamaan paljon paikkoja”, Detroitin Cars.com -päällikkö Aaron kertoi CNBC: lle. “Se auttaa monia ihmisiä osallistumaan sähköautoihin.”

Mutta jopa ilman liittovaltion verohelpotusta, on edelleen joitain suhteellisen edullisia uusia sähköajoneuvoja.
Esimerkiksi Nissan -lehdet alkavat alle 30 000 dollarista vuonna 2025, Bragman sanoi.
Jotkut muut – Fiat 500E, Hyundai Kona Electric ja Chevrolet Equinox EV – alkavat alle 35 000 dollaria, Cars.comin mukaan.
” [tax] Luotto ei tarkoita kohtuuhintaisten sähköautojen loppua ”, Bragman kirjoitti sähköpostissa.” Nissan, Chevrolet ja Hyundai kaltaiset tuotemerkit tuottavat edullisia vaihtoehtoja, ja käytettyjen sähköautojen vetoomuksesta on tulossa yhä houkuttelevampaa, tarjoamalla 25 000 dollaria alle 25 000 dollaria. Akkukustannukset ovat myös laskeneet, mikä auttaa pitämään hinnat kilpailukykyisinä pitkällä tähtäimellä. “
Valtavirran ostajille voidaan lopulta saavuttaa sähköajoneuvojen kohtuuhintaisuus käytettyyn autotilaan.
Stephanie Valdez Streaty
Cox Automotive -teollisuuden johtaja
Itse asiassa JD Powerin mukaan verohelpotuksen päättymisellä ei näytä olevan kielteisiä vaikutuksia potentiaalisiin uusiin auton ostajiin.
Yli puolet uusista autojen ostajista on joko “erittäin todennäköisiä” (24%) tai “jonkin verran todennäköisiä” (35%), kun otetaan huomioon sähköautojen ostaminen seuraavan 12 kuukauden aikana, mikä ylläpitää yhdenmukaisia hintoja viimeisen vuoden aikana, JD Powerin syyskuun tutkimuksen mukaan.
Omistuskustannukset
Analyytikot sanovat, että kuluttajien tulisi keskittyä omistajuuden kokonaiskustannuksiin kuin ostoa edeltävään hintaan.
Tämä tarkoittaa, että autonomistajien ei pidä vain veloittaa kokonaisia taloudellisia kustannuksia, kuten korjaus, kunnossapito ja polttoaine, eturintamassa.
Tutkimus- ja teollisuusasiantuntijoiden mukaan nämä kustannukset ovat usein halvempia kuin sähköajoneuvot, mikä tekee EV: n omistuksen elinikäiset kustannukset halvalla.
Säännöllinen tapaus sanoo: “Mielestäni tämä on suurempi argumentti” sähköajoneuvojen hyväksi.
Tässä analyytikot sanovat, että tekijät, kuten maantiede ja lataamisen saavutettavuus, ovat tärkeitä. He sanovat esimerkiksi, että raskas luottamus julkisiin latausverkkoihin voisi kääntää taloudellisia laskelmia, koska julkiset maksut ovat usein kalliimpia kuin kotona.
Kansalliset kannustimet ovat edelleen saatavilla
Liittovaltion sähköajoneuvot Asiantuntijoiden mukaan verokannustimet ovat kadonneet, ja joissakin tapauksissa laitoksilta, autovalmistajilta ja valtion ja paikallishallinnoista voidaan tarjota muita kannustimia, jotka voivat leikata tuhansia dollareita sähköajoneuvojen etukäteen.
Analyytikot sanovat, että Kalifornia, Colorado, Connecticut, Maine, Massachusetts, New Jersey, New York ja Rhode Island tarjoavat kaikki suhteellisen anteliaita kannustimia.
“Näillä sähköajoneuvoilla on edelleen tukea monista maista”, sanoi ECO Auton toimitusjohtaja Al Salas.