Airbnb: n toimitusjohtaja Brian Chesky esiintyy “The Game Plan: Strategy for Entrepreneers” -strategiassa Airbnb Openissa Los Angelesissa 19. marraskuuta 2016.
Kurt Krieger – Corbis | Getty Images Entertainment | Getty -kuvat
Airbnb Ensimmäisen vuosineljänneksen tulokset, jotka olivat pääosin arvioiden mukaisia, mutta yritys antoi pettymystuloa nykyiselle ajanjaksolle.
Osakkeet laskivat yli 5%.
Näin yritys teki verrattuna LSEG -arvioihin:
- Osakekohtainen tulos: 24 senttiä vs. 24 senttiä odotettavissa
- Tulot: Odotettavissa 2,27 miljardia dollaria vs. 2,26 miljardia dollaria
Liikevaihto kasvoi 6% noin 2,1 miljardista dollarista vuosi sitten. Nettotulot laskivat 154 miljoonaan dollariin eli 24 senttiin osakkeelta 264 miljoonasta tai 41 senttiä osakekohtaisesti saman ajanjaksona vuotta aiemmin.
Toisen vuosineljänneksen aikana Airbnb ilmoitti odottavansa tulojen olevan 2,99–3,05 miljardia dollaria eli 3,02 miljardia dollaria alueen puolivälissä. Analyytikot olivat ennustaneet 3,04 miljardia dollaria tuloja kuluvalle ajanjaksolle. Yhtiö ilmoitti, että ajanjakso sisältää kahden prosentin pisteen etuuden pääsiäisen ajoituksen vuoksi.
“Yhdysvalloissa olemme nähneet suhteellisen pehmeämpiä tuloksia, joita uskomme, että laajemmat taloudelliset epävarmuustekijät ovat suurelta osin johtaneet”, yhtiö sanoi osakkeenomistajille antamassa kirjeessä.
Vaikka yritys ilmoitti kokeneensa voimakasta kasvua vuoden takaisesta Pohjois-Amerikassa “huolimatta laajasta makro-epävarmuudesta,” se ilmoitti “pehmeyden” matkustaessa Kanadasta Yhdysvaltoihin vuosineljänneksen loppua kohti. Useimmat Yhdysvalloissa varattuja yötä johtuvat kotimaisesta matkoista, Airbnb sanoi.
Tariffit ovat tarina tästä ansaintakaudesta, koska sijoittajat etsivät merkkejä siitä, että presidentti Donald Trumpin laajat tuonnin maksut painaavat kustannuksia ja kuluttajien menoja.
Bruttovarausarvo, joka mittaa isäntätuloja, palvelumaksuja, siivousmaksuja ja veroja, nousi 7% vuoden kuluttua 24,5 miljardista dollarista arvioiden mukaisesti. Vuodet ja kokemukset nousivat 8% vuotta sitten ja olivat 143,1 miljoonaa, verrattuna analyytikoiden 143,4 miljoonaan arvioon.
Lukuun ottamatta Pohjois -Amerikkaa, Airbnb sanoi, että yöt ja kokemukset kasvoivat 11% vuotta sitten. Meksikossa vierailevien kanadalaisten vieraiden varaamat yöt hyppäsivät 27% maaliskuussa vuosi sitten. Yhtiö ilmoitti odottavansa yötä ja kokemuksia, jotka on varattu “maltilliseksi” kuluvana ajanjaksona ensimmäiseltä vuosineljännekseltä.
“Huhtikuun aikana näimme voimakkaan kysynnän pääsiäismatkusta Latinalaisesta Amerikasta, joka on edelleen nopeimmin kasvava alueemme”, Airbnb sanoi.
Airbnb kiusasi myös uusia päivityksiä alustaan tulossa myöhemmin tässä kuussa, joka ylittää majoituksen. Yhtiö ilmoitti poistaneensa 450 000 ilmoitusta isännän laatujärjestelmänsä päivittämisen jälkeen vuonna 2023.
Airbnb: n johtajat järjestävät ansaintapuhelun analyytikoiden kanssa klo 16.30 ET.
