Close Menu
    What's Hot

    FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Kiina lähestyy WTO:ta, mutta analyytikot sanovat, että Pekingin ja EU:n väliset tullit eivät todennäköisesti mene “liian pitkälle”
    Yleisiä uutisia

    Kiina lähestyy WTO:ta, mutta analyytikot sanovat, että Pekingin ja EU:n väliset tullit eivät todennäköisesti mene “liian pitkälle”

    ThomasBy ThomasNovember 5, 2024No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Työntekijät, jotka valmistavat puhtaita sähköajoneuvoja Volkswagenin (Anhui) korjaamolla Hefeissä, Kiinassa, 25.9.2024.

    Cfoto | Future Publishing | Getty Images

    Peking välttää kiistansa kärjistymisen Euroopan unionin kanssa sähköajoneuvojensa tariffeista, alan tarkkailijat sanoivat päivää sen jälkeen, kun Kiina oli jälleen lähestynyt Maailman kauppajärjestöä ratkaisun saamiseksi.

    Kiinan kauppaministeriö ilmoitti maanantaina, että se on jättänyt WTO:lle lisävalituksen EU:n sähköautoille asettamista tulleista, koska kahdenväliset neuvottelut eivät ole vielä johtaneet läpimurtoon.

    Toimenpide on “varoituslaukaus Eurooppaa vastaan ​​osoittaakseen sen [China] on vahva, mutta ei mene liian pitkälle”, Kiinan markkinatutkimuksen toimitusjohtaja Shaun Rein sanoi CNBC:lle, joka odottaa Kiinan vastauksen olevan “mitattu”, kun se etsii tiiviimpiä taloudellisia suhteita Euroopan kanssa lisääntyvien jännitteiden keskellä Yhdysvaltojen kanssa.

    Tullien voimaantulon jälkeen viime keskiviikkona molemmat osapuolet ovat tutkineet mahdollisuutta asettaa kiinalaisten autonvalmistajien vähimmäishintasitoumuksia vaihtoehtona tariffeille. EU:n osuuden Kiinan sähköautojen viennistä vuonna 2023 kerrotaan olevan yli 40 prosenttia.

    Kiina tekee parhaansa ja tekee kaikkensa löytääkseen keskitien EU:n kanssa, sanoi konsulttiyhtiö Enhance Internationalin toimitusjohtaja Sam Radwan.

    Hän sanoi, että on epätodennäköistä, että Kiinan ja EU:n välinen kiista kärjistyisi Washingtonin ja Pekingin välisen kiistan tasolle – Yhdysvallat on ilmoittanut 100-prosenttisista tulleista kiinalaisille sähköautoille – ja totesi EU:n vahvan riippuvuuden Kiinasta sähköautojen arvoketjussaan.

    EU on nostanut kiinalaisten sähköautojen tullit peräti 45,3 prosenttiin vuoden kestäneen tutkimuksen jälkeen. Toimenpiteet olivat saaneet Pekingin kohdistamaan Euroopan viennin, kuten sianlihan, maitotuotteet ja konjakkituotteet.

    Kiinan sähköautojen valmistajat nielevät tariffikustannukset lyhyellä aikavälillä, koska heillä

    Kiina “etsii kaikkia mahdollisia keinoja painostaa EU:ta alentamaan tulleja”, Macquarie Capitalin China Autosin johtaja Eugene Hsiao sanoi. “Jos alhaisemmasta tariffista sovitaan, tämä voi vaikuttaa siihen, kuinka paljon kiinalaiset sähköautojen valmistajat investoivat paikalliseen tuotantoon EU:ssa.”

    Reuters raportoi viime viikolla, että Kiina oli pyytänyt autonvalmistajiaan lopettamaan suuret investointisuunnitelmat, kuten tehtaiden rakentaminen Euroopan maihin, jotka tukivat tulleja. Raportin mukaan autovalmistajia “kannustettiin” investoimaan maihin, jotka äänestivät tulleja vastaan.

    EU-maat, kuten Ranska, Puola ja Italia, tukivat tulleja lokakuussa pidetyssä äänestyksessä. Viisi jäsenmaata, mukaan lukien Saksa, EU:n suurin talous ja suurin autonvalmistaja, vastusti tulleja äänestyksessä.

    Kiinan kauppaministeri Wang Wentao kehotti Ranskaa “ottamaan aktiivisen roolin” EU:n työntämiseksi kohti ratkaisua, joka on hyväksyttävä sekä Euroopan että Kiinan sähköajoneuvoteollisuudelle, Wangin sunnuntain Ranskan nuoren kauppaministerin Sophie Primasin kanssa pidetyn kokouksen virallisen lausunnon mukaan. .

    Primas kertoi Wangille, että EU jatkaisi kauppaa Kiinan kanssa, mutta ei “peru painostukseen olennaisissa kohdissa”.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticlePysy kiinni fossiilisten polttoaineiden autokiellosta, EU:n tuleva liikennepäällikkö sanoo
    Next Article Miksi Toyota- ja Honda-autoilla on niin korkeat jälleenmyyntiarvot?
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    October 17, 2025

    Euroopan pääomasijoitusjättiläiset romahtavat, kun yhdysvaltalaisten pankkien luotonantopelot leviävät

    October 17, 2025

    Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen

    October 17, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille

    Euroopan pääomasijoitusjättiläiset romahtavat, kun yhdysvaltalaisten pankkien luotonantopelot leviävät

    Trending Posts
    Recent
    • FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa
    • Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta
    • Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille
    • Euroopan pääomasijoitusjättiläiset romahtavat, kun yhdysvaltalaisten pankkien luotonantopelot leviävät
    • Kiinalainen itseajava taksiyritys Pony.ai tekee yhteistyötä Stellantisin kanssa laajentaakseen eurooppalaista liiketoimintaa

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.