Jalankulkija kävelee LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SE: n ylläpitämän Louis Vuitton -kaupan ikkunanäytön ohi.
Malmi Huiying | Bloomberg | Getty -kuvat
Osakkeet Lvmh Pop 13% keskiviikkona sen jälkeen, kun ranskalainen ryhmittymä sai kasvua ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja lupasi vahvistaa johtajuuttaan maailmanlaajuisessa luksustilassa.
Tiistaina eurooppalaisen kaupankäynnin jälkeen LVMH-maailman suurin luksusryhmittymä ja yksi Euroopan arvokkaimmista yrityksistä-sanoi, että kolmannen vuosineljänneksen orgaaninen kasvu tuli 1%: lla vuodesta edellisen vuoden aikana, mikä merkitsi toipumista kahdesta peräkkäisestä vuosineljänneksestä.
Kolmen syyskuun kuukauden liikevaihto tuli 18,3 miljardia euroa (21,3 miljardia dollaria), mikä laski alle 19,1 miljardin euron tulojen, jotka olivat viime vuoden kolmannella neljänneksellä, mutta voittivat analyytikoiden odotukset.
Osakkeet olivat viimeisen kaupankäynnin 12,8% korkeammat.
LVMH: n osakekurssi
Pariisin noteerista yritystä-jonka laajaan tuotemerkkivalikoimaan kuuluu Louis Vuitton, Tiffany & Co., Christian Dior ja Moet & Chandon-pidetään kellonä globaalien ylellisyystuotteiden markkinoilla.
Sen yllätys positiivinen suorituskyky veti eurooppalaisen luksusalan positiiviselle alueelle keskiviikkoaamuna, kun Stoxx Europe Luxury 10 -indeksi lisäsi 3,5% pian avauskellon jälkeen. Kristillinen DiorOsakkeet olivat noin 13% korkeammat varhaisessa kaupassa, kun taas Ison -Britannian muotitalo Burberry sai 7% ja Gucci -omistaja Kerros Lisätty 6%.
Valuuttatuulet, kauppajännitykset ja taloudelliset häiriöt painoivat sen suorituskykyä vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden aikana, LVMH sanoi, mainitsemalla “joustavuutta ja … voimakasta innovatiivista vauhtia” kolmannella vuosineljänneksellä.
Yrityksen viini- ja väkevien alkoholijuomien divisioona sai aikaan toipumisen sen jälkeen, kun kasvu oli heikentynyt epävarmuudesta Kiinan uusista maksuista Euroopan unionin konjakkien ja Yhdysvaltojen tuontitutkimuksissa, se totesi tiistaina myöhään.
Viimeisimmät ansiot
Kaiken kaikkiaan Yhdysvallat ja Eurooppa näkivät “vankka paikallinen kysyntä” kolmen syyskuun aikana, LVMH sanoi, kun taas Aasia – Japania lukuun ottamatta – “näki huomattavan trendien parannuksen”.
Yrityksen valikoiva vähittäiskauppayksikkö loi vahvinta suorituskykyä vuosineljänneksellä. Orgaanisen kasvun kasvu oli 7% edelliseen vuoteen verrattuna. Kauneuskauppias Sephora “saavutti merkittävän esityksen”, LVMH totesi, että yritys lisäsi, että Rhode-malli Hailey Bieberin perustama kauneuslinja-saavutti ennätyksellisen laukaisun.
“Epävarmassa taloudellisessa ja geopoliittisessa ympäristössä ryhmä on edelleen varma ja ylläpitää strategiaa, joka keskittyy tuotemerkkiensä toivottavuuden parantamiseen jatkuvasti, hyödyntäen tuotteidensa aitoutta ja laatua, huippuosaamista vähittäiskaupassa ja ketterässä organisaatiossa”, yritys totesi tiistaina näkyvissä näkymissä.
“LVMH hyödyntää voimakkaita tuotemerkkejä ja joukkueidensa kykyjä vahvistaakseen ylellisyystuotteidensa globaalia johtoasemaa jälleen vuonna 2025.”