Close Menu
    What's Hot

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    30-vuotias amerikkalainen lähti Yhdysvalloista Alankomaihin

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Showdown panimo Ison -Britannian ‘sijoittavuus’ -ongelmasta
    Yleisiä uutisia

    Showdown panimo Ison -Britannian ‘sijoittavuus’ -ongelmasta

    ThomasBy ThomasOctober 15, 2025No Comments6 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Auton kokoonpanolinja Vauxhall -autotehtaalla Ellesmere Portissa, Wirral, Iso -Britannia

    Colin McPherson | Corbis News | Getty -kuvat

    Tämä raportti on tämän viikon CNBC: n Ison -Britannian pörssiuutiskirjeestä. Kuten mitä näet? Voit tilata tässä.

    Lähetys

    Harvat asiat ovat vallanneet Ison -Britannian yleisön mielikuvituksen enemmän tällä vuosisadalla kuin korvaukset.

    Yhdistyneessä kuningaskunnassa ei koskaan ollut korvauskulttuuria, mutta asiat alkoivat muuttua, kun kesäkuussa 1995 asianajajat saivat veloittaa ensimmäistä kertaa “ei-voiton, ei-fee” -perusteen.

    Ajattelu oli, että tuomioistuinten ollessa todella avoinna vain erittäin rikkaille tai erittäin köyhille (jälkimmäistä tukee oikeusapua), se laajentaisi oikeudenmukaisuutta. Varoitukset siitä, että se johtaisi häikäilemättömiin ja spekulatiivisiin väitteisiin ns. “Ambulanssikohdista”, jätettiin huomiotta.

    Tosiaankin, vuoteen 2000 mennessä korvausvaatimukset olivat nelinkertaistuneet heidän vuoden 1992 tasolta ja alkanut esiintyä alueilla, kuten stressiin liittyviä ongelmia työnantajia vastaan, joissa niitä oli aiemmin tuntematon.

    Tätä latautui sitten turbo-lataamisella Internet- ja korkean profiilin mainoskampanjojen käyttöönotolla, kuten onnettomuusryhmän kaltaisten korvausvaatimusten hallintayritysten kanssa ja väittää Direct. Jälkimmäinen, pahamaineinen iskulauseestaan ​​”missä syyllisyys on, on vaatimus”, joka romahti sen jälkeen, kun Sun, Ison -Britannian myydyin sanomalehti, korosti, kuinka suurimmat korvausmaksut nielaisivat palkkiot. Vaatimukset Direct nostettiin myöhemmin tyytymättömien entisten osakkeenomistajien korvaamiseksi “ei-voittamattomuudessa”.

    Mutta genie oli poissa pullosta. Britit -sukupolvet olivat havainneet, kuinka helppoa oli jatkaa korvausvaatimusta.

    Tätä korosti maksujen suojausvakuutuksen (PPI) ympärillä oleva skandaali – vakuutukset, joiden tarkoituksena on antaa lainanottajille mahdollisuuden maksaa takaisin lainat, jos he kuolevat, sairastuvat tai menettävät tulojaan.

    Niille myyville maksetut anteliaat palkkiot, lähinnä siksi, että vakuutus oli usein kannattavampi lainanantajalle kuin itse lainan tarjoaminen, miljoonia vakuutuksia myytiin – arviolta 16 miljoonaa pelkästään vuosina 2005–2011. Myöhemmin kävi ilmi, että monet myytiin väärin, kun jotkut lainanottajat kertoivat väärin, että heidän on otettava PPI pois lainan myöntämisestä, ja toiset eivät edes tajunnut, että heille oli myyty politiikka.

    Tsunami korvausvaatimuksista johtui-jälleen korvausvaatimuksen hallintayritysten kanssa, jotka ottivat palkkiot-ja skandaali päätyi pankeille arviolta 50 miljardia puntaa (66,3 miljardia dollaria).

    Viimeisin skandaali

    Mikä vie meidät viimeisimpaan väärinkäyttöskandaaliin, joka valloittaa alaa. Tapa, jolla brittien ostavat autoja on muunnettu henkilökohtaisen sopimusoston nimellä (PCP). Ensimmäisen käynnisti jo vuonna 1992, Britannian Ford, mutta PCP: t räjähtivat suosionsa, kun globaali finanssikriisi nosti korot lähes nollaan.

    PCP: llä autoilija maksaa jälleenmyyjälle talletuksen, jota seuraa kuukausittaiset lainan takaisinmaksut ajanjaksolla, joka on tyypillisesti kahden tai neljän vuoden välillä. Sopimuksen lopussa autoilija joko maksaa lopullisen summan auton ostaa suoraan tai – yleensä – kierrättää sen tuoreeksi PCP: lle uuden auton ostamiseksi.

    Näiden tuotteiden kauneus oli, että PCP kattoi vain auton poistojen kustannukset sopimuksen käyttöiän aikana, ei sen täyden arvon, mikä teki kuukausittaiset takaisinmaksut huomattavasti alhaisemmat kuin perinteinen autolaina. Ne antoivat miljoonille autoilijoille mahdollisuuden ostaa uudemman ja paremman auton kuin muuten heillä olisi ollut varaa. Vuoteen 2016 mennessä noin yhdeksän jokaisesta kymmenestä Ison -Britannian uudesta autosta ostettiin tällä tavalla – talletukset monissa tapauksissa tulossa ironista kyllä, PPI -korvausmaksuista.

    Mutta on sittemmin käynyt ilmi, että PPI: n tavoin monet PCP: t myytiin väärin. Joissakin tapauksissa asiakkaille veloitettiin epäoikeudenmukaisesti korkea komissio tai ostaminen jälleenmyyjältä, joka on sidottu yksinomaan yhdelle lainanantajalle. Mutta useimmissa tapauksissa – noin 11,4 miljoonaa – myyntimiehet saivat korkeamman komission, jos he voisivat vakuuttaa asiakkaan maksamaan lainan korkeamman koron kuin muuten.

    Yhdessä vaiheessa näytti siltä, ​​että skandaali voisi todistaa pyörien PPI: n, etenkin sen jälkeen, kun Ison -Britannian hovioikeus oli autoilijoiden kanssa viime vuoden lokakuussa antamassaan tuomiossa. Arviot 44 miljardin punnan kokonaispalkkiosta alkoivat verenkierron. Lainanantajat valittivat korkeimpaan oikeuteen ja tämän vuoden tammikuussa Yhdistyneen kuningaskunnan valtiovarainministeriö pyysi lupaa-epätavallisesti-puuttumaan asiaan liittyvien tapausten vuoksi valtiovarainministerin Rachel Reeves -tapahtuman vuoksi, että PPI-kokoiset korvausmaksut voivat vahingoittaa pankkisektorin kykyä tukea taloutta.

    Korkein oikeus kieltäytyi tästä pyynnöstä, mutta kuitenkin elokuussa todettiin teollisuudelle kahdessa kolmesta testitapauksesta. Tämä on edelleen jättänyt oven avoimeksi korvausvaatimuksille, ja viime viikolla rahoitusviranomainen, sääntelyviranomainen, sanoi, että korjaus on määrätty noin 14 miljoonasta sopimuksesta 6. huhtikuuta 2007 ja 1. marraskuuta 2024. Se arvioi, että tämä maksaisi teollisuudelle yhteensä 11 miljardia puntaa.

    Lainanantajat nostavat nyt määräyksensä vastaavasti. Yhdistyneen kuningaskunnan suurin kotilainanantaja Lloyds Banking Group nosti maanantaina määräyksensä 1,95 miljardiin puntaan 1,15 miljardista puntaa. Close Brothers tiistaina melkein kaksinkertaistivat määräyksensä 300 miljoonaan puntaan 165 miljoonan punnan verrattuna.

    Mutta se ei välttämättä ole asian loppu. FCA on edelleen hienovarainen, kuinka korjausjärjestelmä toimii ja tällä viikolla voimakkaasti muotoiltussa pörssilmoituksessa Lloyds lupasi tehdä “esityksiä” sääntelyviranomaiselle. Sen mielestä FCA: n lähestymistapa korjauskorjaukseen voi johtaa siihen, että asiakkaille palautetaan enemmän kuin heidän todelliset tappionsa.

    Toinen vaikuttava lainanantaja, Etelä -Afrikan Firstrand, on varoittanut FCA: n metodologian aiheuttamia maksuja, jotka eivät ole “oikeasuhteisia tai kohtuullisia”.

    Auton valmistajien rahoitusvarret ovat myös onneton. The Times -lehti kertoi maanantaina, että BMW, joka on 200 miljoonan punnan osuma, on hakenut keskusteluja Reevesin kanssa.

    Kaikki tämä uhkaa ajaa toisen kiilan hallituksen ja yhden sen sääntelyviranomaisten välillä. Kilpailu- ja markkinaviranomaisen entinen puheenjohtaja Marcus Bokkerink syrjäytettiin tammikuussa – kun Reeves tapasi Davos -huippukokouksen yritysjohtajia – huolenaiheidensa vuoksi, että hän ei ollut riittävän sitoutunut kasvuun.

    Lloydsin toimitusjohtaja Charlie Nunn kertoi viime vuoden joulukuussa, että viime lokakuussa kaltaiset tuomioistuimen päätökset aiheuttivat Yhdistyneelle kuningaskunnalle “sijoittavuus” -ongelman

    Jos Reeves on samaa mieltä – ja valtiovarainministeriön yritys yrittää puuttua asiaan tammikuussa ehdottaa hänen tekevänsä – se viittaa mahdolliseen näyttelyyn FCA: n kanssa.

    – Ian King

    CNBC: n parhaimmat televisiot

    EU: n teräs tariffit

    RSM UK: n johtaja Emily Sawicz, johtaja ja Industrials Senior -analyytikko, keskustellaan EU: n ehdotuksesta vähentää terästuonnin kiintiöitä ja vaellus tariffeja sanomalla, että niillä on “huomattavasti suurempi vaikutus” kuin Yhdysvaltojen ilmoittama 25%

    Alastair Campbell mielenterveydestä - ja hänen neuvonsa Yhdistyneen kuningaskunnan pääministerille

    Tony Blairin työväenhallituksen, mielenterveyskampanjan ja podcaster Alastair Campbellin entinen viestinnän ja strategian johtaja kertoo CNBC: n Tania Bryerille mielenterveyden keskittymisen tärkeydestä – ja hänen neuvonsa Yhdistyneen kuningaskunnan pääministeri Keir Starmerille hänen hyväksymisarvioidensa laskiessa.

    Fintech erottuu Ison -Britannian lippulaiva -alalta sijoitusten suhteen

    HSBC Innovation Banking UK: n pankkitoiminnan päällikkö Simon Bumfrey keskustelee Yhdistyneen kuningaskunnan yrityksille riskipääomarahoituksesta sen jälkeen, kun viimeisimmät tiedot osoittivat, että yritykset keräsivät pelkästään kolmannella vuosineljänneksellä 9 miljardia dollaria.

    – Holly Ellyatt

    Tarve tietää

    Englannin keskuspankki varoittaa ‘terävästä markkinoiden korjauksesta “. Jos keinotekoisen älykkyyskaupan ympärillä olevat tunteet, jotka ovat joutuneet jättämään osakemarkkinat “erityisen alttiiksi”, kuten korotettujen geopoliittisten jännitteiden ja hajanaisen kaupan kaltaisten tekijöiden lisäksi, Boen viimeisimmän kokouspöytäkirjan mukaan.

    Ison -Britannian kilpailun sääntelyviranomaiset nimeävät Googlen ‘strategisella markkina -asemalla ”. Vaikka tämä etiketti ei löydä Googlea syyllistyneen väärinkäytöksiin, se avaa oven teknologiayritykselle mahdollisesti tehdä muutoksia sen haun toimintaan Yhdistyneessä kuningaskunnassa

    Riski-välttämättömät vanhemmat lisäävät Ison-Britannian kunnianhimokriisiä, pääomasijoittajat sanovat. Yhdistyneessä kuningaskunnassa on “hyvin erilainen ajattelutapa” Yhdysvalloissa kohti riskiä Ja ura, sanoi 20 VC: n perustaja Harry Stebbings, joka hallitsee 650 miljoonaa dollaria varoja. Se on mielipide, jota muut hahmot toistuvat laajasti.

    – Yeo Boon Ping ja Holly Ellyatt

    Viikon lainaus

    Se on samanlainen kuin surffaaja, bobling pitkin ja odottaa isoa aaltoa [of sustained investment]. Nyt iso on saapunut tänne Yhdistyneeseen kuningaskuntaan ja meidän on ajettava tuo aalto.

    – Simon Bumfrey, HSBC Innovation Banking UK: n pankkitoiminnan johtaja

    Markkinoilla

    Lontoon listalla olevat varastot upotettiin viime viikolla FTSE 100 menettää noin 0,3% viime tiistaina. Se tulee huolimatta siitä, että indeksi saavutti ennätyksellisen korkean 8. lokakuuta, kun sijoittajat reagoivat mahdollisiin tariffeihin Euroopan unioniin tuodulle teräslle.

    Se Brittiläinen punta laski 0,8% Yhdysvaltain dollariin viikon kuluessa Yhdistyneen kuningaskunnan työttömyyslukujen julkaisemisesta, jotka olivat hiukan korkeammat kuin Reuters -kyselyn taloustieteilijät odottivat.

    Vertailukohdan sato 10-vuotias kullattu Tilattu tällä viikolla alhaisempi, käyden kauppaa noin 4,573% tiistaina, mikä on 4,727% viikkoa sitten, kun joukkovelkakirjalainan kauppiaat reagoivat Yhdysvaltojen ja Kiinan välisiin mahdollisiin uusiin kaupan jännitteisiin.

    KarttakuvakeKarttakuvake

    piilota sisältö

    Financial Times Cench Exchange 100 -indeksin tulos viimeisen vuoden aikana.

    – Tasmin Lockwood

    Tulla

    16. lokakuuta: Ison -Britannian BKT -tiedot
    22. lokakuuta: Ison -Britannian inflaatiotiedot
    23. lokakuuta: CBI Business Optimism -indeksi

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleASML Q3 -saartoraportti
    Next Article LVMH 3Q -tulokset
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    30-vuotias amerikkalainen lähti Yhdysvalloista Alankomaihin

    October 15, 2025

    Ranska hameettaa toisen kriisin ja sen kaltaiset markkinat – mutta uudistukset kärsivät

    October 15, 2025

    NSCALE EYS IPO tuoreena 14 miljardin dollarin kaupasta Microsoftin kanssa

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    30-vuotias amerikkalainen lähti Yhdysvalloista Alankomaihin

    Ranska hameettaa toisen kriisin ja sen kaltaiset markkinat – mutta uudistukset kärsivät

    Trending Posts
    Recent
    • Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt
    • Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista
    • 30-vuotias amerikkalainen lähti Yhdysvalloista Alankomaihin
    • Ranska hameettaa toisen kriisin ja sen kaltaiset markkinat – mutta uudistukset kärsivät
    • NSCALE EYS IPO tuoreena 14 miljardin dollarin kaupasta Microsoftin kanssa

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.