Close Menu
    What's Hot

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Israel-Hamasin tulitauko ei tarkoita globaalia rahtia paluuta Punaiselle merelle
    Yleisiä uutisia

    Israel-Hamasin tulitauko ei tarkoita globaalia rahtia paluuta Punaiselle merelle

    ThomasBy ThomasOctober 13, 2025No Comments4 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Merenkulkuasiantuntijat ja laivateollisuuden sisäpiiriläiset eivät odota valtameren kuljettajien paluuta Punaiselle merelle milloin tahansa pian Israel-Hamasin tulitaukokaupasta huolimatta.

    “Tämä kaikki on edelleen hyvin varhaisina aikoina”, sanoi Sea-Intelligence -yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Alan Murphy. “Jemenin houthit ovat oikeuttaneet hyökkäyksensä kansainväliseen merenkulkuun vastauksena Israel-Hamasin sotaan, mutta ei ole mitään takeita siitä, että äskettäinen Israel-Hamasin tulitauko on kestävä tai että tämä johtaa Gazan konfliktin lopettamiseen”, hän lisäsi.

    On kulunut 690 päivää siitä, kun Houthis -kapinalliset käynnistivät hyökkäyksensä Punaisella merellä navigoiduilla aluksiin ja he eivät ole sopineet tulitaukolle.

    Lars Jensen Vespocci Maritimeista, joka on merkitty LinkedIn-postituksessa, että “Israelin ja Hamasin välisestä tulitaukosta huolimatta houthit eivät nyt aloittaisi tulitauoa. Houthi-johtaja Abdul-Malik al-Houthi totesi, että Israelin merireiteiden kohdistaminen, kuten hän sanoi”, “[…] Gazan aggressio pysähtyy ja epäoikeudenmukainen piiritys on täysin nostettu. “

    Murphy sanoi, että houthit eivät ehkä pidä tulitaukoa vastaamaan vaatimuksiaan, ja he “voisivat hyvinkin tehdä suoran Palestiinan valtiollisuuden vaatimuksen hyökkäysten lopettamiseksi, haastavan ehdotuksen”, hän lisäsi.

    Hän sanoi, että on olemassa paljon palapelipaloja, jotka on asetettava paikoilleen, ennen kuin globaalit merenkulun linjat voivat perustella miehistönsä vaarantamisen asettamisen siirtämällä Punaisen meren huolimatta siitä, että se säästää kauttakulkuaikaa ja kustannuksia.

    “Nämä ovat geopoliittisia palapelin palasia ja siten kuljetuslinjojen hallinnan ulkopuolella”, Murphy sanoi. “Linjat vaativat todennäköisesti erittäin vakaita sitoumuksia Houthista, jotka eivät ole uusia hyökkäyksiä, samoin kuin länsimaisten joukkojen turvallisuustukea, ennen kuin he edes harkitsevat paluuta Sueziin, ja molemmat voivat olla vaikeaa saada”, hän selitti.

    Lisäksi merenkulkujen kuljetusverkot ovat erittäin monimutkaisia ​​ja “raskaita petoja” Murphyn sanoin liikkua.

    Esimerkiksi yhden viikoittaisen palvelun siirtäminen takaisin Suez-kanavan reititykseen liittyy 14 alusta 98 ​​päivän edestakaisella matkalla, joista 12 johdetaan takaisin Sueziin ja kaksi viimeistä alusta poistetaan palvelusta, Murphy selitti. “Nämä ovat operaatioita, joiden toteuttaminen vie useita kuukausia, eikä kevyesti tehty päätös, varsinkin jos on olemassa todellinen riski, että joudut kuluttamaan kurssin, ja palata takaisin Africaan, jos hyökkäykset palaavat Punaiselle merelle”, hän sanoi.

    Sitten kun valtameren kantajat päättävät kulkea Punaisen meren uudelleen, ruuhkien odotetaan tapahtuvan, koska lyhyempi reitti Punaisenmeren ja Suezin läpi kulkevien alusten saapuvat Euroopan ja Aasian satamiin samanaikaisesti Afrikan sarven ympäri kulkevien alusten.

    Kun olosuhteet sallivat Red Sea Transits -sivuston jatkamisen, hän sanoi, että se olisi järkevää kolmelle suurelle globaalille rahtivuorausliitolle (Premier Alliance, Ocean Alliance ja Gemini) ja maailman suurin valtameren kuljetusyhtiö MSC palata Suezin reititykseen erillisissä vaiheissa. “Sitten tämä voi olla hallittavissa, mutta ottaen huomioon vankien dilemman korkean panoksen pelin, näemme todennäköisesti heidät kaikki takaisin Sueziin samanlaisissa aikakehyksissä”, Murphy sanoi.

    Pahimmassa tapauksessa ruuhkat voivat kestää useita kuukausia, ja kun sataman ruuhka kasvaa ja kaikki hidastuu indeksointiin, johtaa aluksiin juuttuneisiin sataman ulkopuolelle, ajamisen häiriöihin ja tyhjiin (peruutettuihin) purjehtimiin. “Jos näemme jonkin verran samanaikaisen siirtymisen Sueziin kolmen liittolaisen ja MSC: n yli, niin näemme todennäköisesti ruuhkia ja häiriöitä vähintään 2-3 kuukauden ajan, mutta voi olla jopa 4-6 kuukautta”, Murphy ennusti.

    Sataman ruuhka aiheuttaisi keinotekoisen astioiden pulan, koska niitä ei olisi käytettävissä ladataksesi lisätuotteita.

    “Näemme todennäköisesti kaikkien syvänmeren kauppojen leviämisen”, Murphy lisäsi.

    Murphyn mukaan tämä tilanne johtaisi myös valtameren rahtitasoon nousemaan, kuten he ovat historiallisesti tehneet, ja pisteaste nousee jopa kolme tai viisi kertaa pitkän aikavälin keskiarvot.

    Viime kädessä Murphy kertoi, että aluslinjaan lisättyjen ylimääräisten alusten, jotka lisättiin Afrikan ympärillä olevien pidempien kuljetusten, pitäisi ajaa valtameren rahti-hinnat, koska liian monta aluksia on saatavana kysyntään verrattuna.

    Laivojen ylikapasiteetti voi ajaa rahtitasoja vähintään 2023 tasolle tai alle, Murphy sanoi, ja hän lisäsi aikaisintaan, jonka hän odottaa näkevänsä alusten tarjonnassa olevan noin 2028 aikaisintaan.

    Alkuperäisen paluu Punaiselle merelle hänen mielestään kohtuullinen ennuste olisi samaan aikaan Golden Weekin Kiinan uudenvuoden kanssa. Mutta hän lisäsi: “Mielestäni olisi aivan liian optimistista olettaa, että tämä kaikki voisi toimia ajoissa kiinalaiseen uuteen vuoteen 2026. Ehkä Golden Week lokakuussa 2026.”

    Murphy sanoi, että ensimmäisellä valtameren kantaja -alueella (tai mahdollisesti MSC) palattuna Suezin reititykseen olisi valtava kustannusetu verrattuna niihin, jotka jatkavat Afrikan ympärillä, johtuen nopeamman kauttakulun ja vähemmän polttoaineen käytöstä.

    “Linjat, jotka haluavat palata Suezin reititykseen, ovat todennäköisesti MSC, CMA CGM ja Zim, johtuen niiden vahvoista markkina -asemista Itä -Välimeren alueella, markkinat, jotka tuhoavat Suezin reitityksen sulkemisen”, hän sanoi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleXiaomi osakkeet putoavat eniten huhtikuusta lähtien, kun kuolemaan johtava sähköajoneuvo -onnettomuus herättää turvallisuusongelmia
    Next Article Musk kehottaa liittovaltion joukkoja muuttamaan San Franciscoon, Benioff pehmentää asentoa
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    30-vuotias amerikkalainen lähti Yhdysvalloista Alankomaihin

    October 15, 2025

    Ranska hameettaa toisen kriisin ja sen kaltaiset markkinat – mutta uudistukset kärsivät

    October 15, 2025

    NSCALE EYS IPO tuoreena 14 miljardin dollarin kaupasta Microsoftin kanssa

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    Trending Posts
    Recent
    • Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita
    • United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos
    • Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt
    • Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista
    • 30-vuotias amerikkalainen lähti Yhdysvalloista Alankomaihin

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.