Close Menu
    What's Hot

    Ison-Britannian BKT elokuussa 2025

    Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Tesla vetoaa 243 miljoonaa dollaria tappavaan itse ajavaan kaatumispukuun
    Autos

    Tesla vetoaa 243 miljoonaa dollaria tappavaan itse ajavaan kaatumispukuun

    ThomasBy ThomasAugust 29, 2025No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Dillon Angulo, 33, tarkasteli tienvarsien muistomerkkiä, joka lukee “Ajoa turvallisesti muistissa, Naibel Benavidez” vieressä olevan auto -onnettomuuden sivuston vieressä, jossa Tesla -kuljettaja tappoi hänet autopilotin avulla ja aiheutti katastrofaalisia vaurioita 12. elokuuta 2019 12. elokuuta 2025 Key Largossa, Floridassa.

    Eva Marie Uzcategui | The Washington Post | Getty -kuvat

    Tesla Tuotteen vastuun ja laittomien kuoleman oikeusjuttujen valittamiseen on jätetty esitys, joka voi maksaa 242,5 miljoonaa dollaria, jos yhtiötä ei vähennetä tai kumoa.

    Elon Muskin valmistaja on vaatinut uutta oikeudenkäyntiä Floridan eteläisessä käräjäoikeudessa.

    Gibson Dunn totesi Teslan puolesta valituksessaan, että tapauksen korvausta tulisi vähentää merkittävästi 129 miljoonaan dollariin ja jopa 69 miljoonaan dollariin. Jos edellisessä tuomiossa on osittain vastuu onnettomuudesta, se johtaisi siihen, että Teslan on maksettava 23 miljoonan dollarin päätös.

    Yhtiö uskoo myös, että Floridan lakisääteisen korkin vuoksi rangaistusvahinkoja tulisi nostaa tai vähentää kolme kertaa.

    Oikeudenkäynnissä keskitytään Floridan Key Largon kohtalokkaaseen onnettomuuteen vuonna 2019, missä George McGee käyttää yrityksen parannettua autopilotia, osittain automatisoitua ajojärjestelmää, ja George McGee ajaa Tesla Model S Sedania.

    Ajon aikana McGee laski matkapuhelimensa ja sekoitti sen hakemaan. Hän sanoi oikeudenkäynnin aikana uskovansa, että jos esteet estetään, tehostettu autopilotti jarru.

    McGee’s Model S kiihtyi vain 60 mailia tunnissa ja osui läheiseen tyhjään pysäköityyn autoon ja sen omistajiin, jotka seisoivat ajoneuvon toisella puolella.

    Törmäys tappoi 22-vuotiaan Naibel Benavidesin ja loukkaantui vakavasti poikaystävänsä Dillon Angulon.

    Aiemmin tässä kuussa Miamin liittovaltion tuomioistuimen tuomaristo totesi, että Teslan tulisi korvata kuolleen ja loukkaantuneiden selviytyjien perheet ja maksettava sen, mitä he pitivät asianmukaisesti yhteensä 329 miljoonaa dollaria, yhteensä 242,5 miljoonaa dollaria.

    Teslan lakimiehet väittivät valitusehdotuksessa, että mallin ajoneuvolla ei ollut suunnitteluvaurioita ja että edes väitettyjä suunnitteluvaurioita ei voida johtua onnettomuudesta, jonka heidän mukaansa kuljettaja aiheutti kokonaan.

    “Mikä tahansa turvaominaisuus voisi nostaa joitain holtittomia kuljettajia niin kauan kuin kuljettaja pysyy ohjauspyörällä parantaen samalla lukemattomien muiden turvallisuutta”, puhelujen muistiinpanot. “Teslan on tarjolla edistyneitä turvaominaisuuksia kuljettajille vain siksi, että holtittomat kuljettajat kattavat heidät, etteivät he pysty asettumaan Floridan lakien kanssa.”

    Tesla ei vastannut muihin kommenttipyyntöihin.

    Kantajan pääasianajaja Brett Schreiber totesi lausunnossaan, että hän uskoo tuomioistuimen ylläpitävän aiempaa tuomiota, jota ei pidä pitää ”oikeudenkäynnin autonomisen ajoneuvoteollisuuden suhteen, vaan Teslan holtitonta ja vaarallista kehitystä ja vaarallista kehitystä ja autonomisten ajojärjestelmien käyttöönottoa”.

    “Tuomaristo kuuli kaikki tosiasiat ja päätteli, että kyseessä oli yhteinen vastuu, mutta se ei tehnyt autopilotin yleistä roolia ja yrityksen väärinkäytöksiä onnettomuuden kyvystä”, hän sanoi.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleSaksan inflaatio ja työttömyys elokuussa 2025 tullin keskellä
    Next Article Spirit Airlines -tiedostot luvun 11 konkurssiin
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Teslan kysyntä on keskipisteessä, kun Trump johtaa GM: tä, Fordin poistumaan sähköajoneuvoista

    October 15, 2025

    Waymo aikoo käynnistää ensimmäisen eurooppalaisen robotaxis -markkinat Lontoossa

    October 15, 2025

    STELLANTIS ilmoittaa 13 miljardin dollarin Yhdysvaltain sijoitussuunnitelmasta

    October 14, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Ison-Britannian BKT elokuussa 2025

    Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla

    Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    Trending Posts
    Recent
    • Ison-Britannian BKT elokuussa 2025
    • Tekoälyn megaprojektit herättävät hälytystä joillakin Euroopan kuivimmilla alueilla
    • Kristi Noemin lentokentän sulkemisvideo saattaa rikkoa Hatch Act: Cantwellia
    • Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita
    • United Airlines (UAL) vuoden 2025 kolmannen neljänneksen tulos

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.