American Airlines Boeing 787-9 Dreamliner laskeutuu Miamin kansainvälisellä lentokentällä 10. joulukuuta 2021 Miamissa, Floridassa.
Joe Raedle | Getty -kuvat
American Airlines on elvyttämässä joitain sen pandeemisia kohteita, kuten Praha ja Budapest, Unkari, kun kansainvälinen matka pysyy edelleen paremmin kuin kotimainen kysyntä.
Muita lisäyksiä ovat sen ensimmäiset Dallas Fort Worthin kansainväliset lennot Ateenaan, Kreikkaan ja ympäri vuoden jatkuvan palvelun Miamin ja Milanon välillä.
Amerikkalainen laajentaa myös seuraavan vuoden maailmancupia, Buenos Airesista, Argentiinasta, Dallasiin ja Dallasin ja Zürichin välillä, missä jalkapallon hallintoelin, FIFA, perustuu. Nämä lennot alkavat ensi vuoden 21. toukokuuta – 4. elokuuta, tarjous lisää liikematkoja ja urheilun matkailua varten.
Amerikkalaisen verkko- ja aikataulun suunnittelun johtaja Brian Znotins kertoi CNBC: lle, että lentoyhtiö näki suuren määrän Argentiinan asiakkaita Dohaan, Qatariin, vuoden 2022 maailmancupin aikana ja että hän odottaa vielä enemmän matkustavan vuoden 2026 maailmancupiin, jota pelataan Kanadassa, Yhdysvalloissa ja Meksikossa.
Hän sanoi myös, että lentoyhtiö laajentaa Euroopan palveluaan vedolla, että asiakkaat mieluummin yhdistävät Yhdysvaltain keskukseen, kuten Dallas tai Charlotte, Pohjois -Carolina.
“Tarkastelimme uutta, missä kysyntäpisteet ovat Euroopassa, ja näemme edelleen voimaa Italiassa ja Kreikassa”, Znotins sanoi. “Näemme edelleen suurta määrää matkustajia, jotka yhdistävät Euroopassa, päästäksemme paikkoihin, kuten Roomaan ja Ateenaan”, joten lentoyhtiö lisää Yhdysvaltain keskuksia lisää vaihtoehtoja.
Prahan ja Budapest -palvelun kanssa Americanin Philadelphian kansainvälisellä lentokentällä varustetulta keskittimeltä, hän sanoi, että monet asiakkaat lentävät jo yhteen kaupunkiin ja toisesta Tonavan joen risteilyille ja muille kiertueille.
Amerikan yksikkötuotot kotimaan lennoille viimeisellä vuosineljänneksellä laskivat 6,4% vuodesta 2024, kun taas Atlantin liikevaihto nousi 5%.
Monet amerikkalaisten kesäreitteistä lopetettiin COVID-19-pandemian takia, mutta Znotins sanoi, että muutokset eivät olleet vain paluuta kyseiseen ajanjaksoon.
“Olemme suunnitelleet koko lentoyhtiön, joka perustuu tämän päivän kysyntäympäristöön eikä halua palata vuoteen 2019”, hän sanoi. “Kaikki on muuttunut.”
Amerikkalainen käyttää Boeing 787-8 Dreamlinersia kaikilla uusilla lennoilla paitsi Zürichille Dallasiin, jonka Boeing 777-200 -sovellukset lentävät.