Euroopan unioni (EU) lentää Britannian unionin lipun varrella, joka tunnetaan myös Lontoon ammattiyhdistyksenä.
Jason Alden | Bloombergin luovat valokuvat | Getty -kuvat
Vuonna 2016 Ison -Britannian äänestys annettiin EU: n monien yritysten jättämisestä siirtämään toimintaa Euroopan mantereelle ja ottamaan sijoituksia ja tekemään yhteistyötä heidän kanssaan.
Nopea huuhtelu vuoteen 2025 saakka, ja Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin 30 prosentin kaupan tariffien spektaakkeli, joka alkaa 1. elokuuta, ellei kauppasopimus saavuteta, voivat saada heidät takaisin.
“Iso-Britannia voi olla merkittävä epäsuora voittaja”, jos Uhanalaiset Yhdysvaltain tiedot EU: sta tulee todellisuudeksi Lontoossa sijaitsevan kirjanpito- ja yritysneuvontayrityksen Lubbock Fine -yrityksen saksalaisen pöydän kumppanin ja saksalaisen pöydän päällikön mukaan.
“Jos EU: n tullikorko on vihdoin lähelle tätä 30 prosentin tasoa, Yhdistynyt kuningaskunta tarjoaisi suuren kannustimen EU -yrityksille siirtää osaa valmistuksestaan Yhdistyneeseen kuningaskuntaan tai laajentaa nykyisiä Yhdistyneen kuningaskunnan tilojaan”, hän totesi, että IE julkaisi kommentteja.
Range Rover Sport -maastoauto tuotantolinjassa autonvalmistuslaitoksessa Solihullissa, Iso -Britannia
Chris Ratcliffe | Bloomberg | Getty -kuvat
“Yhdistyneessä kuningaskunnassa on paljon ylimääräistä valmistuskapasiteettia Brexitin jälkeen. Ison -Britannian ja EU: n tehtävien välinen suuri aukko olisi Yhdistyneelle kuningaskunnalle loistava tilaisuus saada takaisin jonkin verran menetetystä asemastaan tärkeänä eurooppalaisena valmistuskeskuksena”, lisäsi Altmann, joka on myös Ison -Britannian kauppakamarin varapuheenjohtaja Saksassa.
Kun asiat ovat, Yhdistynyt kuningaskunta on jo tehnyt kauppasopimuksen Yhdysvaltojen kanssa, joka vähentää autojen tullia 10 prosenttiin ja antaa alhaisimman velvoitteen Stålimportille. Lontoossa on myös “elpymis” -sopimus EU: n kanssa sen jälkeen, kun pääministeri Keir Starmerin johdolla oleva työväenhallitus-joka oli Brexit-Harin vastainen, vuokrasi kauppasopimuksen vuosien käsittelyn jälkeen.
Kaupankäynnin maisema Brexitin jälkeen
Makea paikka, jossa Yhdistynyt kuningaskunta on nyt, tulee useiden vuosien epävarmuuden ja ahdistuksen jälkeen yrityksille, koska he ovat yrittäneet navigoida maailmassa Brexit -byrokratian ja vientien esteiden jälkeen.
Se on ollut jatkuva lähestymistapa viejille, kun otetaan huomioon, että 27-osainen EU oli Yhdistyneen kuningaskunnan suurin kauppakumppani sen jälkeen, kun Brexit lopulta hyväksyttiin vuonna 2020. EU: n osuus Euroopan komission mukaan Ison-Britannian tavaroiden ulkomaankaupasta oli yli 50%.
Useat suuret yritykset ja erityisesti rahoituspalveluyritykset, kuten Goldman Sachs ja JPMorgan, yrittivät välttää kansainvälisen pakollisen monimutkaisuuden maiseman jälkeen Brexitin jälkeen siirtämällä operaatioita ja varoja muihin EU: n rahoituskeskuksiin, kuten Dubliniin, Pariisiin, Amsterdamiin ja Frankfurtiin. Loppujen lopuksi Exodus ei ollut niin dramaattinen kuin alun perin pelkäsi.

Kannattajat ja kriitikot väittävät Brexitin eduista ja haitoista sekä avioerosta EU: n sisämarkkinoista ja tulliliitosta, samoin kuin tavaroiden ilmaisen liiketoiminnan ja EU: n jäsenyyden mukana tulevien ihmisten liiketoiminnan. Siitä huolimatta useimmat taloustieteilijät ovat yhtä mieltä siitä, että Brexit taivutti Ison -Britannian vientiä, työpaikkoja ja talouskasvua.
Budjettirintatoimisto, Yhdistyneen kuningaskunnan riippumaton ennuste, arvioi, että vienti ja tuonti on pitkällä aikavälillä noin 15% pienempi verrattuna, jos Yhdistynyt kuningaskunta olisi pysynyt EU: ssa.
Vaikka taloustieteilijät väittävät vaikutusta laajempaan talouteen, on yleensä sovittu, että Ison -Britannian BKT on noin 5% alhaisempi kuin se olisi ollut, jos Britannia ei ole äänestänyt poistumaan lohkosta.
Tariffit Windfall? Ei niin nopeasti
Vaikka Yhdistynyt kuningaskunta ilmenee äskettäin hankitussa harmoniassa Yhdysvaltojen ja Euroopan liikekumppaneidensa kanssa, jokaisen tuulen putoamisen laajuus on edelleen EU: n kauppakipujen seurauksena nähdä.
On edelleen epäselvää, siirtyykö Trumpin suunniteltu 30% tulli lohkolla tosiasiallisesti 1. elokuuta. Yhdysvaltain presidentin elohopeahahmo tarkoittaa, että lopullinen maksu voisi mennä korkeammalle – hän uhkasi aiemmin 50 prosentin velvollisuutta – tai alhaisempaa, kun EU pyrkii 10 prosentin tasoon.
Kaikki eivät ole yhtä mieltä siitä, että Yhdistynyt kuningaskunta voisi hyötyä EU: n kattavista kauppa-onnettomuuksista riippumatta Brysselin ja Washingtonin välisten viimeisten omien puhelujen tuloksista.
“Ensinnäkin, EU: n 30%: n tehtävät, heille ei ole annettu”, Teneon toimitusjohtaja Carsten Nickel kertoi CNBC: lle viime viikolla ja huomautti, että kaikki mahdolliset menestysmuutokset Euroopasta Euroopasta Yhdistyneeseen kuningaskuntaan ei todennäköisesti tapahdu nopeasti.
Presidentti Donald Trump osallistuu kahdenväliseen kokoukseen Euroopan komission puheenjohtajan Ursula von der Leyenin kanssa 50. maailman talousfoorumin (WEF) vuosikokouksessa Davosissa, Sveitsissä, 21. tammikuuta 2020.
Jonathan Ernst | Referentit
“Jos puhuisimme tuotantolaitosten siirtämisestä Euroopasta Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, koska Yhdistyneessä kuningaskunnassa on Yhdysvaltain aikahorisontin liiketoimintaa, koska se on monivuotinen, ellei vuosikymmenen mittainen, aikahorisontin tyyppi”, hän sanoi.
Lisäksi Nickel totesi, että Ison -Britannian vahvuus pysyi rahoituspalveluissa eikä tuotannossa, mikä on edelleen yleisempi vientiä suuntautuneissa maissa, kuten Saksassa ja Italiassa.
“Todellisuus on, että Ison -Britannian vertaileva etu ei ole edistyneessä valmistuksessa … joten ajatus siitä, että olet menossa tämän kanssa, jonka tuotat tällä hetkellä, sanoo Saksa ja Sveitsi, ja siirrät sen huomenna Yhdistyneeseen kuningaskuntaan … se ei vain ole päätös, jonka mukaan Euroopan yritysjohtaja voi viedä juuri niin”, Nickel sanoi.