Close Menu
    What's Hot

    Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa

    FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Voisiko Saksan infrastruktuuri olla seuraava kuuma sijoitus?
    Yleisiä uutisia

    Voisiko Saksan infrastruktuuri olla seuraava kuuma sijoitus?

    ThomasBy ThomasMay 30, 2025No Comments3 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Yleiskatsaus Stuttgart 21 -rautatieasemaprojektin rakennustyömaalle, joka on nähty 22. toukokuuta 2025 Stuttgartissa, Saksassa.

    Thomas NiederMueller | Getty Images News | Getty -kuvat

    Saksan äskettäin lyöty hallitus etsii yksityistä sektoria auttamaan maan vaikeuksissa olevan infrastruktuurin pelastamiseksi.

    Talousministeri Katherina Reiche vaati käteisinjektion aiemmin tässä kuussa:

    “Tarvitsemme nopeutta ja sijoituksia ja tarvitsemme yksityistä pääomaa”, hän kertoi CNBC: lle. “Kaikista tekemistämme sijoituksista 10% niistä voitaisiin tehdä julkisilla varoilla, tarvitsemme 90% yksityisen sektorin sijoituksista.”

    Saksa on täynnä infrastruktuurikysymyksiä pitkän alainvestointien ja rajoitusten jälkeen, jotka on liitetty maan verotuksellisiin sääntöihin, mikä johtaa mureneisiin siltoihin, rikkoutuneisiin junaraiteisiin ja rajoitettuun digitalisointiin.

    Nämä kysymykset ovat koalitiosopimuksen mukaan uudelle hallitukselle ensisijainen tavoite. Saksa aikaisemmin tänä vuonna myös vahvisti perustuslainsa 500 miljardin euron (564 miljardin dollarin) infrastruktuurin ja ilmasto -erityisinvestointirahaston rinnalla sen finanssisääntöjen muutoksen, jonka on tarkoitus lisätä puolustusmenoja – jotka molemmat pidetään laajasti mahdollisina vauhdina maan kamppailevan talouden kannalta.

    “Kaiken kaikkiaan puolustuksessa ja infrastruktuurissa on varmasti suuria mahdollisuuksia”, JP Morganin euroalueen taloustieteilijä Greg Fuzesi kertoi CNBC: lle.

    Ja Innostus Saksan sijoitusmahdollisuuksista näyttää olevan globaalia, Saksan sijoitus- ja kehityspankin KFW toimitusjohtaja Stefan Wintels toteaa.

    “Siellä on paljon kiinnostusta … Tänä vuonna olin tiellä New Yorkissa, Lontoossa ja Zürichissä. Tarkkailen ja tunnen paljon kuuluvan Saksaan. Ihmiset haluavat investoida Saksaan”, hän kertoi CNBC: lle Tegernsee -huippukokouksen sivussa aiemmin tässä kuussa.

    Deutsche Bankin pääekonomisti Robin Winkler toisti mielipiteen ja kertoi CNBC: lle, että viimeaikaiset poliittiset muutokset voivat laukaista yksityisen sektorin investointien aallon.

    “Sijoittajien kiinnostuksessa on ollut huomattava nouto Saksan infrastruktuurista”, hän totesi, että yksityisen pääoman mobilisointi olisi ratkaisevan tärkeä “hallitukselle” saadakseen suuremman räjähdyksensä sen taalasta uudesta erityisrahastosta. “

    Katso CNBC: n koko haastattelu Saksan talousministerin Katherina Reiche

    Berliinin suunnitelmien lisäksi käyttää suuria infrastruktuuria, sitoutuminen byrokratian leikkaamiseen olisi todennäköisesti myös houkutteleva sijoittajille, Winkler selitti.

    “Saksan infrastruktuurihankkeet ovat viime vuosina kärsineet liiallisista byrokraattisista ja sääntely -esteistä. Näiden esteiden vähentämiseksi on nyt kunnianhimoinen suunnitelma … Odotamme myös näiden uudistusten kannustavan yksityisten infrastruktuurin investointeja”, Winkler sanoi.

    Berliini on myös ehdottanut, että yksityisten investointien kannustamiseksi voisi ryhtyä lisätoimenpiteisiin, kun talousministeri Reiche kertoi CNBC: lle, että hallitus tarvitsi “ohjelmien muotoilua ja yksityisen sektorin tarjouksia investoidakseen infrastruktuurimme”.

    Kuinka paljon rahaa tarvitaan?

    Dresdenin Carola -sillasta on tullut symbolinen Saksan infrastruktuurin osavaltiosta. Se romahti osittain syyskuussa 2024, vain muutaman minuutin kuluttua siitä, kun yön viimeinen maantieteellinen juna oli ylittänyt sen.

    Osat Carolan sillasta Elben yli ovat romahtaneet.

    Robert Michael/Picture Alliance Getty kuvien kautta

    Organisaation liikenteen ja ympäristöön mukaan tuhannet sillat Saksassa tarvitsevat työtä ja vaativat sijoituksia yhteensä noin 100 miljardia euroa.

    Muualla Saksan junayhtiö Deutsche Bahn ilmoitti tarvitsevansa noin 150 miljardia euroa vuoteen 2034 mennessä nykyaikaisen verkon nykyaikaistamiseksi, laajentamiseksi ja digitalisoinnin lisäämiseksi.

    Laajemmin, Kölnin taloudellisen tutkimuksen instituutin raportissa toukokuusta 2024 ehdottaa, että 600 miljardia tarvitaan maan siirtämiseen infrastruktuurissa.

    Epävarmuus säilyttää

    Infrastruktuuri -investointeja koskevat kysymykset ovat edelleen huolimatta poliittisesta vauhdista, mukaan lukien huolenaiheet aikapaineesta ja kapasiteetista, Jens Thiele, Hampurin kauppapankin projektitalouden johtaja ja yritysten johtaja, kertoi CNBC: lle.

    “On mielenkiintoista nähdä, kuinka kauan hyväksyntäprosessit saavat projektien saamiseksi RTB: n (valmis yritystoimintaan) vaiheeseen ja onko olemassa tarpeeksi kykyä kehittää kaikki nämä projektit tällaisessa pakatun aikataulussa”, hän sanoi kirjallisissa kommenteissa.

    JP Morganin Fuzesi huomautti myös, että ajoitus on keskeinen huolenaihe.

    “Sijoittajat ovat esittäneet kysymyksiä toimituksen nopeudesta”, hän sanoi. “Mielestäni” infrastruktuuri “on määritelty erittäin laajasti, ja siksi yhdellä alueella olevat rajoitukset voidaan voittaa tekemällä enemmän toisella alueella. Viime kädessä tämä johtuu poliittisesta tahdosta”, Fuzesi selitti.

    Hän lisäsi, että oli myös epäselvää, milloin – ja kuinka menestyksekkäästi – hallituksen tavoitteista suunnitteluprosessien yksinkertaistamiseksi tulee todellisuudeksi.

    Saksan hallitukselle painostus on pian täytäntöön sijoittajaliikenteen lupauksensa ja sijoituskohteet.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleSheinin vaarannetut IPO -signaalit kiinnittävät ongelmat nopeaan muoti jättiläiseen
    Next Article Luottamus EU: hon 18-vuotiaana, mutta pelot talouden noususta
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    October 17, 2025

    Euroopan pääomasijoitusjättiläiset romahtavat, kun yhdysvaltalaisten pankkien luotonantopelot leviävät

    October 17, 2025

    Trump vaatii aikaa Ukrainan sodalle nyt, ja Venäjä tietää sen

    October 17, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa

    FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa

    Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta

    Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille

    Trending Posts
    Recent
    • Valtuutettu neuvonantaja ISS vastustaa Teslan toimitusjohtajan Elon Muskin 1 biljoonan dollarin korvaussuunnitelmaa
    • FAA nosti Boeing 737 Maxin tuotantorajan 42:een kuukaudessa
    • Ison-Britannian valtiovarainministeri Rachel Reeves marraskuun talousarviosta
    • Kreml suosittelee “Putin-Trump” tunnelia Venäjältä Alaskaan Muskille
    • Euroopan pääomasijoitusjättiläiset romahtavat, kun yhdysvaltalaisten pankkien luotonantopelot leviävät

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.