Amerikkalaiset käyttävät paljon alumiinia.
Metalli on sekä kevyt että tehokas sähköjohdin, joka tarjoaa lukemattomia sovelluksia kuljetus- ja energiajärjestelmissä yhdessä kulinaarisen työn ja muun kanssa.
“Se on todella maaginen metalli”, sanoo alumiiniyhdistyksen toimitusjohtaja Charles Johnson.
Alumiini on yksi 50 “kriittisestä mineraalista”, jonka on tunnistettu American Geological Survey. Mutta suurin osa alumiinituotannosta esiintyy muissa maissa.
Trumpin hallinto haluaa tuoda osan tuotannosta Yhdysvaltoihin, sen tärkein politiikkatyökalu on tullitulleja, jotka ovat tuontituotteita koskevia veroja.
Vuodesta 2018 lähtien Yhdysvallat on ottanut 10 prosentin tullin alumiinin tuonnista. Biden -vuosina eri kauppakumppanit vapautettiin näistä maksuista. Seurauksena Yhdysvaltoihin saapuvan alumiinin tehokas nopeus oli S&P Globalin mukaan vain 3,91% helmikuussa 2025. Presidentti Donald Trump nosti maaliskuussa 2025 teräs- ja alumiinin olemassa olevat tariffit 25 prosenttiin.
Kanada on ylivoimaisesti suurin alumiinin tuonnin lähde.
Näiden tullitasojen vaikutuksia ei tunneta, ja jokainen analyysi tarkistetaan kaupan neuvottelujen kehittyessä. Jotkut asiantuntijat uskovat edelleen, että kuluttajien hinnankorotukset voivat olla pieniä.
“Kun harkitset 40 000 dollarin tai jotain vastaavaa autoa, se voi nostaa hintaa noin 75 dollarilla”, sanoi Scott Paul, edustaja ja aularyhmä American Manufacturing Alliancen presidentti.
Hallinto sanoo, että nämä tullit ovat välttämättömiä maailmantalouden suuntausten torjumiseksi Yhdysvaltojen haitoina, pääasiassa Kiinan kasvavan merkityksen suhteen.
“Tuet antoivat Kiinan tulla keinotekoisella alhaisella hinnalla. Ja se on paahtanut alumiiniteollisuutta maailmanlaajuisesti ja etenkin Yhdysvalloissa”, Paul sanoi.
Alumiiniyhdistys, amerikkalainen organisaatio, joka koostuu alan päätöksentekijöistä, uskoo, että kotimaisen sulamiskyvyn jälleenrakentaminen voi ottaa suuria sähkömääräyksiä ja mahdollisesti netto -kielteiset vaikutukset kotitaloustyöhön. CNBC: n haastattelussa ryhmä totesi myös, että uusien teollisuuskasvien, kuten “sulattajien”, rakentaminen voi kestää noin kahdeksan kymmenen vuotta, jotka muuttavat alumiinioksidin lopulliseen, kuluttajaystävälliseen muotoon.
“Sillä välin tuemme”, Johnson sanoi.
Katso yllä oleva video nähdäksesi, miksi presidentti Trump verottaa alumiinin tuontia.