Close Menu
    What's Hot

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Facebook X (Twitter) Instagram
    • About Us
    • Privacy Policy
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Laina Oppaasi
    • Home
    • Matkustelu
    • Talous
    • Auto
    • Uutiset
    • Euroopassa
    Laina Oppaasi
    Home » Miksi Trump haluaa palauttaa alumiinituotannon Yhdysvaltoihin
    Talous

    Miksi Trump haluaa palauttaa alumiinituotannon Yhdysvaltoihin

    ThomasBy ThomasMarch 14, 2025No Comments2 Mins Read
    Share Facebook Twitter Pinterest Telegram LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Follow Us
    Google News Flipboard
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email Copy Link

    Amerikkalaiset käyttävät paljon alumiinia.

    Metalli on sekä kevyt että tehokas sähköjohdin, joka tarjoaa lukemattomia sovelluksia kuljetus- ja energiajärjestelmissä yhdessä kulinaarisen työn ja muun kanssa.

    “Se on todella maaginen metalli”, sanoo alumiiniyhdistyksen toimitusjohtaja Charles Johnson.

    Alumiini on yksi 50 “kriittisestä mineraalista”, jonka on tunnistettu American Geological Survey. Mutta suurin osa alumiinituotannosta esiintyy muissa maissa.

    Trumpin hallinto haluaa tuoda osan tuotannosta Yhdysvaltoihin, sen tärkein politiikkatyökalu on tullitulleja, jotka ovat tuontituotteita koskevia veroja.

    Vuodesta 2018 lähtien Yhdysvallat on ottanut 10 prosentin tullin alumiinin tuonnista. Biden -vuosina eri kauppakumppanit vapautettiin näistä maksuista. Seurauksena Yhdysvaltoihin saapuvan alumiinin tehokas nopeus oli S&P Globalin mukaan vain 3,91% helmikuussa 2025. Presidentti Donald Trump nosti maaliskuussa 2025 teräs- ja alumiinin olemassa olevat tariffit 25 prosenttiin.

    Kanada on ylivoimaisesti suurin alumiinin tuonnin lähde.

    Näiden tullitasojen vaikutuksia ei tunneta, ja jokainen analyysi tarkistetaan kaupan neuvottelujen kehittyessä. Jotkut asiantuntijat uskovat edelleen, että kuluttajien hinnankorotukset voivat olla pieniä.

    “Kun harkitset 40 000 dollarin tai jotain vastaavaa autoa, se voi nostaa hintaa noin 75 dollarilla”, sanoi Scott Paul, edustaja ja aularyhmä American Manufacturing Alliancen presidentti.

    Hallinto sanoo, että nämä tullit ovat välttämättömiä maailmantalouden suuntausten torjumiseksi Yhdysvaltojen haitoina, pääasiassa Kiinan kasvavan merkityksen suhteen.

    “Tuet antoivat Kiinan tulla keinotekoisella alhaisella hinnalla. Ja se on paahtanut alumiiniteollisuutta maailmanlaajuisesti ja etenkin Yhdysvalloissa”, Paul sanoi.

    Alumiiniyhdistys, amerikkalainen organisaatio, joka koostuu alan päätöksentekijöistä, uskoo, että kotimaisen sulamiskyvyn jälleenrakentaminen voi ottaa suuria sähkömääräyksiä ja mahdollisesti netto -kielteiset vaikutukset kotitaloustyöhön. CNBC: n haastattelussa ryhmä totesi myös, että uusien teollisuuskasvien, kuten “sulattajien”, rakentaminen voi kestää noin kahdeksan kymmenen vuotta, jotka muuttavat alumiinioksidin lopulliseen, kuluttajaystävälliseen muotoon.

    “Sillä välin tuemme”, Johnson sanoi.

    Katso yllä oleva video nähdäksesi, miksi presidentti Trump verottaa alumiinin tuontia.

    Follow on Google News Follow on Flipboard
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Copy Link
    Previous ArticleLisää, parempi, eurooppalainen: valkoinen paperikartat polku EU: n uudelleensijoittamiseen
    Next Article Venäjä “varovaisesti optimistinen” Ukrainan tulitaukolla, mutta pitää varoitukset
    Thomas
    • Website

    Related Posts

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    October 16, 2025

    Wells Fargo, Pfizerin toimitusjohtajat varoittavat, että Yhdysvallat voi hävitä Kiinalle ilman innovaatioita

    October 15, 2025

    Tullit työntävät hinnat korkeammalle ja kuluttajat tuntevat osuman, Fed’s Beige -kirjanäyttelyt

    October 15, 2025
    Add A Comment
    Leave A Reply Cancel Reply

    Latest Posts

    S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa

    Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen

    Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.

    Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta

    Trending Posts
    Recent
    • S&P:n mukaan yritysten tariffikustannukset nousevat tänä vuonna 1,2 biljoonaan dollariin, ja kuluttajat ovat vastuussa
    • Uber tarjoaa lisää keikkatöitä yhdysvaltalaisille kuljettajille, mukaan lukien tekoälytietojen merkitseminen
    • Lentomatkailu voisi olla katalysaattori sulkemiseen, sanoo TD Cowenin Tom Fitzgerald.
    • Sveitsi leikkaa BKT-ennustetta, koska Trumpin tullit painavat taloutta
    • NIO:n osakkeet putoavat sen jälkeen, kun GIC syyttää yritystä tulojen paisuttamisesta

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.