Näyttelyn ulkopuolelle perustettu Lufthansan ensimmäisen luokan “Allegris” -mytti.
Peter Kneffel | Kuvaliitto | Getty -kuvat
Lämmitetyt tai jäähdytetyt istuimet. Erittäin korkean määritelmän TV-näytöt. Penkit. Vaihdettavissa olevat vuoteet. All-Aisle-käyttöoikeus. Ja tietysti haluttu yksityisyyden ovi.
YK: n ylelliset ensimmäisen ja liikeluokan hyttit, joissa on satoja osia ja jotka vaativat sääntelyviranomaisen hyväksynnän, ovat viimeisin pidätys, kun uudet lentokoneet saapuvat myöhään asiakkaille, maailman suurimpien lentokoneiden valmistajien päälliköiden mukaan.
Boeing on 787 Dreamlineria, kaksoiskäyttäjä, jota käyttivät eräissä maailman pisimmissä lennoissa, kentällä Etelä-Carolinan tehtaalla “, joka pidetään toimituspaikoilla, jotka selvästi menevät melko myöhään kokousprosessissa”, toimitusjohtaja Kelly Ortberg sanoi Barclays-teollisuuskonferenssissa 20. helmikuuta.
Osa ongelmasta on lentoyhtiöiden kiire voittaa korkeasti palkattuja asiakkaita tarjoamalla mukavuuksia ja enemmän niukkaa tilaa aluksella-vaikka muutama ylimääräinen tuuma.
“Se saa istuimet sertifioituja, eikä se oikeastaan ole istuimen takaosa”, Ortberg jatkoi. “Se on kabinetti ja ovet … ensimmäisen luokan ja yritysluokan kohdalla. Nämä ovat melko monimutkaisia järjestelmiä, ja näiden sertifiointien saaminen on ottanut sekä istuimen toimittajat että meidät odotettua pidempään.”
Samankaltaiset kysymykset ovat Boeingin pääkilpailija Airbus, eurooppalaisen valmistajan Guillaume Faury toimitusjohtaja sanoi tulospuhelussa samana päivänä.
“Meillä on viivästyksiä istuimissa” samoin kuin hytti “monumentit”, kuten keittiöt ja kaapit, jotka “viivästyvät aikaa, jolloin voimme toimittaa lentokoneen täysin valmis”, Faury sanoi.
Yhdessä yritykset vastaavat suurimman osan kaupallisista lentokonemarkkinoista.
Ilma -aluksen toimitukset ovat välttämättömiä valmistajien tuloille, koska asiakkaat maksavat suurimman osan suihkukoneen hinnasta, kun he saavat lentokoneen sen sijaan, että he ensin tilaavat sen.
Ensiluokkainen osasto kaupallisesta matkustajakoneelle 1950-luvulla.
Todennettu uutinen | Arkistokuvat | Getty -kuvat
Kalliimpia istuimia
Lentoyhtiöiden ja ilmailualan valmistajat ovat erittäin säänneltyjä, ja uusien istuinsuunnitelmien, joidenkin ominaisuuksien ja jopa matkustamon asettelujen on voitettava sääntelyviranomaisten hyväksyntä ennen taivaalle siirtymistä. Matkustajien on myös kyettävä turvallisesti poistumaan näiltä paikkoihin hätätilanteessa.
Jotkut uudet lentokoneiden hyttit odottavat edelleen sertifiointia, ja viivästykset lisäävät vuosien toimitusketjun kantoja ja työvoimapulaa, joka tulee pandemiasta.
Viime viikkoina Trumpin hallinto on ampunut satoja liittovaltion ilmailuhallinnon työntekijöitä kustannusten leikkaamisessa. Virasto sanoi, että tehtävät eivät ole “turvallisuuskriittisiä”, mutta eivät sanoneet, voisiko henkilöstökysymykset hidastaa edelleen lentokoneita vai muita sertifikaateja.
Mökin etuosaan asennettujen huipputeknisten istuimien saaminen tarkoittaa miljoonia tuloja lentoyhtiöille. Esimerkiksi, Delta -lentolinjat Perjantaina myi edestakaisen tavanomaisen talouden lipun New Yorkin ja Pariisin välillä toukokuun ensimmäisen viikon aikana 816 dollarilla. Siirry Delta One -yritykseen, kuljetusyhtiön ylimmälle istuimelle ja sama reitti hyppää 5 508 dollariin.
Uusien lentokoneiden pidemmät alueet verrattuna vanhempiin malleihin avaavat uusia suoraa reittejä kantajille.
“Kukaan ei ole tällä hetkellä onnellinen”, viivästyksistä, sanoi Travel Consulting Firm Atmosphere Research Group -yrityksen perustaja Henry Hartveldt. “He eivät pysty saamaan uusia show -ponejaan sisään.”
Henkilöstön jäsenet esittävät Qatar Airways Boeing 787: n ensimmäisen luokan hyttin Farnboroughin kansainvälisessä lentonäyttelyssä Farnboroughissa, Englannissa, maanantaina 22. heinäkuuta 2024.
Alberto Pezzali | AP
Yritysluokan istuimella voi olla noin 1 500 osaa, ja paino on avainasemassa, etenkin teollisuudelle, joka on ottanut suuria kipuja polttoaineen hinnoittelupainon poistamiseksi aluksella. Tähän sisältyy ohuen paperin käyttäminen istuinlehdille kevyemmille ruokailuvälineille.
Suuri lentokoneistuimen valmistaja Saksan Recaro sanoo, että sen R7 -luokan istuin painaa noin 80 kiloa tai noin 176 kiloa.
“Yrität tehdä kaikesta niin kevyesti kuin pystyt ja sinulla on myös miellyttävä esteettinen arvo”, Hartveldt sanoi.
Sveitsin lipunkuljettaja, Sveits, sanoi, että painopiste siirtyi joihinkin lentokoneisiinsa uusien istuinmalliensa testaamisen jälkeen, joten sen on tehtävä suunnittelumuutoksia ja tarkasteltava “painolevyä” ennen kuin uudet istuimet voivat lentää kaupallisesti.
Asiakkaat “merkitsevät meille selvästi, että on aika nykyaikaistaa kaukoliikenteen hyttiä, etenkin [Airbus] A330, “Sveitsin tiedottaja sanoi sähköpostiviestissä.” Samanaikaisesti työskentelemme ratkaisujen ja tarkkailun suuntausten ja tekniikoiden parissa, joiden avulla voimme saavuttaa erilaisen ja hyödyllisemmän painon jakautumisen. “
Ylellinen matkapuomi
Recaron mukaan uudet yritysluokan istuimet maksavat alhaisen numeron kappaleessa kappaleelta, joka “vertaa luksusauton hintaan”.
Lentoyhtiöille he ovat sen arvoisia. He sanovat, että asiakkaat, etenkin COVID-19-pandemian jälkeen, ovat osoittaneet olevansa halukkaita maksamaan istuakseen ohjaamon etuosaa kohti.
Esimerkiksi Delta kertoi marraskuussa, että vain 43% sen myynnistä viime vuonna tuli päähytistä, kun taas 57% tuli premium -paikoista ja uskollisuusohjelmasta. Vuonna 2010 60% tuloista tuli päähytistä.
Toimitusjohtaja Ed Bastian kertoi CNBC: lle tammikuussa, että suuntaus premium -matkoille todennäköisesti jatkuu.

Lentoyhtiöt, jotka pyrkivät hehkumaan lentokoneidensa etuosaa, ulottuvat maailmaan: Australian Qantas, Delta, American, Jetblue ja muut. Lufthansan uudet Allegrris -mökit Boeing 787: llä pidetään sertifioinnissa, tiedottaja sanoi.
Singapore Airlines kertoi marraskuussa, että se tuo ensiluokkaiset paikat pisimpiin lentoihinsa, yli 17 tuntia. Toimitusjohtaja Goh Choon Phong sanoi lehdistötiedotteessa, että tarjoukset “työntävät mukavuuden, ylellisyyden ja nykyaikaisuuden rajoja”.
Singapore Airlines A380 ensimmäisen luokan sviitti
Leslie Josephs | CNBC
American Airlines puolestaan on odottanut kuukausia debytoida uuden paikan laajakehän lentokoneisiinsa ja voitti juuri hyväksynnän sen 787-9-unelmalaitteellaan. Tiedottaja sanoi, että lentoyhtiö työskentelee sääntelyviranomaisten kanssa ja että se aikoo esitellä uudet sviitit Airbus A321XLR: llä, Key Airbus -lentokoneen pitkän kantaman version ja sen jälkiasennettu Boeing 777-300er myöhemmin tänä vuonna. Se paljasti paikat syyskuussa 2022 ja suunnitteli alun perin debytoida ne viime vuonna.
“Suurin asia, jonka voin sanoa kaikilla näillä rintamilla, on, että olemme riippuvaisia toimitusketjusta. Tällä hetkellä toimitusketju, etenkin paikkojen suhteen, on erittäin tiukka”, toimitusjohtaja Robert Isom sanoi ansaintapuhelussa lokakuussa. Hän sanoi, että yrityksen viesti toimittajille ja kumppaneille on: “” Työskentele kanssamme varmistaaksemme, että saamme ne – kyseiset laitteet – telakalla odotetusti “ja pyrimme todella varmistamaan, että näin on tällä hetkellä.”