2022 Bugatti Chiron Pur Sport.
Tämän artikkelin versio ilmestyi ensimmäisen kerran CNBC: n sisäisessä varallisuusuutiskirjeessä, Robert Frank on viikoittainen opas korkean nettoarvoisille sijoittajille ja kuluttajille. Ilmoittautua Saadaksesi tulevia versioita siirry suoraan postilaatikkoosi.
Toimitusjohtajan mukaan klassisten autojen hintojen jatkumisesta huolimatta online -klassiset automarkkinat ovat tuoneet viime vuonna online -klassisen automarkkinan, joka myi sen 1,5 miljardia dollaria.
Yhtiöllä oli 45 000 huutokauppaa autojen, kuorma -autojen, moottoripyörien, matkamuistojen ja osien välillä vuonna 2024, ja sillä on yli 1,3 miljoonaa tarjoajaa.
“Osakemarkkinoiden noustessa ja valuutan virtaukset olemme hyvässä tahdissa”, sanoi Randy Nonnberg, perustaja ja Bring Trailerin presidentti, joka on osa Hearst Autsia.
Lepakoiden voimakkaat tulokset uhmasivat klassisten automarkkinoiden hidastumista. Sijoituksilla korkeammat korot tekevät klassisista autoista vähemmän houkuttelevia, koska keräilijät voivat nyt ansaita 4% tai 5% riskittömistä käteisvaroista. Klassisen autovakuutuksen ja huutokauppayrityksen Hagerty -tietojen mukaan kokonaismyynti Live Classic Auto -huutokaupassa laski 11% 2,18 miljardiin dollariin viime vuonna.
Samaan aikaan keräilijamarkkinoilla vuosikymmenien ajan kulkevat ikäluokkien ikäluokkien ikävät ovat nyt ikääntyviä. Monet myyvät kokoelmiaan, jättäen taakse ajoneuvot 1950- ja 1960 -luvuilta, jotka ovat vähemmän houkuttelevia uudelle keräilijälle.
Vanhempien kuorma-autojen ja maastoajoneuvojen nousu on myös ihmisten vaikeuksissa, Nonnenberg sanoi.
“Paljon heistä pidetään kuplina, mikä on hienoa”, hän sanoi.
Klassisten autoasiantuntijoiden mukaan uusi keräilijöiden sukupolvi rakastaa moderneja superautoja ja urheiluautoja, etenkin malleja vuodesta 2005 tai uudemmiksi.
Nykypäivän nuoret keräilijät, mukaan lukien Xersin, Millennials ja Gen Z: n jäsenet, “Aivan kuten autojensa avulla he voivat kääntää avaimet täällä ja ajaa sitä.
Markkinoiden yläosa (autot, joissa on seitsemän tai kahdeksan numeroa) ovat edelleen heikkoja. Keräilijät ovat kiinnostuneempia halvemmista autoista, joita voidaan ajaa ja nauttia nykyään kuin museon laatu-esineiden ostaminen, jotka sijaitsevat arvokkaiden autotallien näytöllä.
“Markkinat ovat erittäin vahvoja huippuluokan urheiluautoille 200 000–500 000 dollaria”, Nonnberg sanoi. “Autoilla on vaikea olla yli 2 miljoonaa dollaria.”
Viime vuonna kallein auto oli 2022 Bugatti Chiron Pur Sport, joka maksaa 4,1 miljoonaa dollaria. Vuoden 2018 Bugatti Chiron ja 2022 Lamborghini LPI 800-4 myytiin myös 3,1 miljoonalla dollarilla, hintaan 2,5 miljoonaa dollaria.
Suosituin huutokauppa, joka houkutteli suurimpia tarjoajia, kommentteja ja mielipiteitä, oli vuoden 1991 BMW 850i 6-Speed -myynnin, uuden oston, joka oli kerran Michael Jordanin omistama. Myyntihinta: 109 000 dollaria.
Noninberg kertoi, että hän on nähnyt huomattavasti tarjouksia ja kysyntää vaalien jälkeen, jotka ovat yleensä joulukuussa ja tammikuussa, yleensä hitaasti kuukausia.
“Olemme nähneet ihmisten ostavan 250 000 dollaria Porschesia vaalipäivänä”, hän sanoi. “Ja näimme jopa jotain hienoa jouluaattona.”